50 nya medlemsföretag i Sveriges Annonsörer under 2015

Intresseorganisationen Sveriges Annonsörer fortsätter att växa och har i år förstärkts med 50 nya medlemsföretag. Volvo Lastvagnar, Kilroy och Zound Industries är några varumärken som anslutit sig under året.

Sveriges Annonsörer är världens största annonsörorganisation. I år befäster man sin position ytterligare genom att knyta till sig 50 nya företag som medlemmar, vilket gör att Sveriges Annonsörer har totalt 575 medlemsföretag vid slutet av 2015. Tillsammans står Sveriges Annonsörers medlemmar för mer än hälften av landets investeringar i reklam och media.

Bland annonsörerna som anslutit sig under året märks varumärken som Volvo Lastvagnar, Kilroy, Zound Industries, Casall och Returpack.

"En av förutsättningarna för att göra ett bra jobb som marknadschef är att vara uppdaterad på det senaste som händer inom reklambranschen. Ett medlemskap i Sveriges Annonsörer är ett enkelt sätt att få inspiration och kunskap, oavsett om det är via seminarier, rådgivning eller nätverkande med andra annonsörer. Hos oss lönar det sig helt enkelt att vara medlem", säger Anders Ericson, vd på Sveriges Annonsörer.

Tillströmningen av nya medlemmar har haft en linjär positiv utveckling de senaste åren, och i slutet av 2016 hoppas Sveriges Annonsörer nå upp till över 600 medlemsföretag.

Nya medlemmar 2015:

Kontaktperson, Sveriges Annonsörer
Anders Ericson, vd
anders.ericson@annons.se

Sveriges Annonsörers medlemsföretag står för drygt hälften av de samlade reklam- och medieinvesteringarna i landet. Som intresseorganisation bidrar vi med att skapa bästa möjliga avkastning på medlemmarnas investeringar i reklam och media, samt får dem att arbeta mer effektivt och ansvarsfullt med sina varumärken. Sveriges Annonsörer har funnits sedan 1924 och är idag världens största annonsörorganisation, med närmare 600 medlemsföretag. Genom att fokusera på effekt, bidra med inspiration och kunskap, samt bevaka och påverka omvärlden är vi marknadschefens bästa vän. Läs gärna mer på www.annons.se