Alfatell sponsrar 100-wattaren

Företaget Alfatell är ny kategorisponsor för 100-wattaren, reklamtävlingen som belönar kreativ reklam som gett effekt. Som en del av sponsorskapet lanseras ett Alfanummer för tävlingen, 0771-EFFEKT. Alfanummer har länge använts i bland annat USA och Kanada. I Sverige lanserades Alfanummer under våren 2009.

- Alfanummer handlar om att borsta dammet av en underskattad responskanal, telefonen, och att optimera den kanalen för ökad försäljning. Den största anledningen att sponsra 100-wattaren är att förknippas med effekt och att öka kännedomen kring Alfanummer bland de som är intresserade av effekt och optimering av sin marknadskommunikation, säger Börge Lorentz Figenschau, Director of Sales & Marketing på Alfatell.

- Det är roligt att få med ett företag som Alfatell. Vi får använda deras nummer 0771-EFFEKT som kommer att vara det enda nummer man behöver för att ställa frågor om tävlingen och för att boka biljetter till prisutdelningen, säger Elisabeth Thörnsten, projektledare för 100-wattaren och informationschef på Sveriges Annonsörer.

Om 100-wattaren
Årets upplaga av reklamtävlingen 100-wattaren är den tjugonde i ordningen. Tävlingen belönar hela kampanjer, inte enskilda enheter. En jury, bestående av personer från köparsidan, från byråsidan samt mätföretag, bedömer varje tävlingsbidrag i sin kategori och nominerar ett antal bidrag samt utser vinnare i respektive kategori. Prisutdelningen i år sker den 5 november. Tävlingssajten är öppen till den 4 september.

Om Alfatell
I april 2009 lanserade Alfatell Alfanummer i Sverige. Tillsammans med Telia, Telenor och Tele2 har ett nationellt register med alla varumärken som telefonnummer etablerats. Över tusen företag skickade in sina förfrågningar på Alfanummer under de första två dygnen efter lanseringen. Allra först var Sveriges Annonsörer, men även företag som Aftonbladet, Dagens Nyheter, SEB, Apoteket och Stockholm Stad har skaffat Alfanummer.

Mer information om 100-wattaren: http://www.100wattaren.com/ www.bloggenomeffekt.se.

Läs vad experterna säger om effektiv marknadskommunikation på bloggen om effekt:

För mer information, kontakta:
elisabeth@annons.se, telefon 0771-EFFEKT eller 0708-34 66 30.
Börge Lorentz Figenschau, Director of Sales & Marketing på Alfatell.
E-post,
borge.figenschau@alfatell.se, telefon 020-ALFATELL eller 0767-88 80 76.

100-wattaren är tävlingen som premierar kreativa reklamkampanjer som har gett effekt. Tävlingen arrangeras av Sveriges Annonsörer och Sveriges Kommunikationsbyråer.