Årets 100-wattsjury spikad!

100-wattaren skiljer sig från andra reklamtävlingar. Varje tävlingsbidrags mål och resultat granskas minutiöst eftersom 100-wattaren belönar kreativa reklamkampanjer som gett bevisad effekt. Juryns ledamöter nöjer sig alltså inte med att tycka och tänka för att avgöra vad som är bra reklam.

Kritisk bedömning av årets jury:

Konsumentreklam Christian Alcenius, Futurelab Tomas Björklund, Nordea Peter Callius, Research International Michael Dahlén, Handelshögskolan I Stockholm Per Jute, Viking Line Maria Kälberg-Johansson, Lundberg & Co Fredrik Pantzerhielm, ANR.BBDO Bengt Thaysen, Philips Nina Wahlgren, SAS (ordf) Sofie Westerstrand, Scream Peter Zäll, Nordiska Kompaniet Göran Åkestam, Åkestam & Holst Producentreklam Anna Bellman, Capgemini Bengt Ericsson, Reklambyrån XXVI Peter Johansson, Stendahls Martin Kubu, Ehrenstråhle & Co Peter Kusoffsky, Starcom Helene Lidström, Microsoft Marie Nylin, Vattenfall Amalia Pitsavia, Saatchi & Saatchi Manne Schagerström, Berghs School of Communication Annalena Ström Carlsson, Augur Marknadsanalys Kjell Söderström, Preem Peter Torstensson, Alfa Laval (ordf)

Samhällsinformation Mimmi Andersson, Goss Hans von Axelsson, Handikappombudsmannen Stefan Barholm, Barholm Bönnelyche Christine Bengtsson, Intermetra Erik Bielke, TBWA Jan Johnsson, Hyresgästföreningen Monika Kraft, Stockholms läns landsting Matias Palm Jensen, Farfar Staffan Slörner, Försvarsmakten (ordf) Greger Stenström, Stenström Red Cell Mia Strandell, SOS Barnbyar Richard Wahlund, IHR