Årets marknadskommunikatör korad

Sveriges Annonsörer premierar varje år en marknadskommunikatör från Berghs School of Communication. Bland årets studenter utmärkte sig Philip Svensson som den 5 juni tog emot gratulationer och lyckönskningar från organisationens vd, Anders Ericson. Stipendiet bestod av femtusen kronor samt biljetter till organisationens större evenemang det kommande året.

- Det kommer att bli roligt att få gå på alla intressanta Frukostklubbar, besöka 100-wattaren och Stora Annonsördagen. Jag känner till alla möjligheter vid namn, men har inte tidigare haft förmånen att ha kunnat gå. Det ska verkligen bli roligt att få ta del av dessa entrébiljetter till värdefulla branschevenemang, säger Philip Svensson, nyutexaminerad marknadskommunikatör från Berghs.

Något sommarlov blir det inte i år. Närmast ska Philip slutföra ett projekt på Lexus där han arbetat 50 procent, parallellt med studierna, som ansvarig för företagets golfevent som genomförs över hela landet.

Och det är köparsidan som lockar även i framtiden. - För mig är det ett mycket medvetet val att välja att först förstå och tänka hur man köper reklam, då det är en viktig detalj att ha med sig. Oavsett vilket arbete jag kommer att ha i framtiden, säger Philip.

För mer information:
Philip Svensson, projektledare, Lexus.Telefon  0702-92 06 20.
Anders Ericson, vd, Sveriges Annonsörer. E-post anders.ericson@annons.se, telefon 08-545 252 32 eller 0708-18 75 99.
Anna Lindström, pressansvarig, Sveriges Annonsörer.E-post anna.lindstrom@annons.se, telefon 08-545 252 38 eller 0763-40 99 20.