Baluba ordnar 100-wattsfesten

- i ny form och i nya lokaler Den tjugonde upplagan av 100-wattarens prisutdelning arrangeras av eventbolaget Baluba. Landets viktigaste reklamtävling och fest flyttar, efter fyra år i Stockholms stadshus, till Frihamnshallen i Stockholm. Den 5 november koras vinnarna i tävlingen som belönar kreativ reklam som gett effekt.

- i ny form och i nya lokaler

- 100-wattaren är ett otroligt roligt och viktigt uppdrag för Baluba. Tävlingen samlar Sveriges vassaste personer från reklambranschen, både från byrå- och annonsörsidan. Och att som eventbolag och idémakare få visa hur vi vill göra galan är en diger uppgift och kräver något extra säger Jessica Bjurström, affärsansvarig för 100-wattaren på Baluba Event.

- Det är väldigt roligt att ha med Baluba som arrangör. Vi vill att prisutdelningen av den tjugonde upplagan av 100-wattaren ska bli en riktig gala. Utan att tappa tävlingens viktiga budskap - att belöna kreativ reklam som gett effekt - utlovar vi mer party och en inramning som bryter tvärt mot Stadshusets vita dukar, säger Elisabeth Thörnsten, projektledare för 100-wattaren och informationschef på Sveriges Annonsörer.

- Vi har flyttat evenemanget till Frihamnshallen, och den nya lokalen ger oss större frihet att växla ut både i form och i uttryck, säger Jessica Bjurström.

Om 100-wattaren
100-wattaren belönar hela kampanjer. En jury, bestående av personer från köparsidan, från byråsidan samt mätföretag, bedömer varje tävlingsbidrag i sin kategori och nominerar ett antal bidrag samt utser vinnare i respektive kategori. Prisutdelningen i år sker den 5 november.

Mer information om 100-wattaren: http://www.100wattaren.com/