Bonniers koncernchef på scen under Stora Annonsördagen

Den 28 april arrangerar intresseorganisationen Sveriges Annonsörer sin årliga inspirationsdag Stora Annonsördagen på Grand Hôtel i Stockholm. Nu står det klart att Tomas Franzén, koncernchef för Bonnier AB, gästar seminariedagen för att berätta om hur han ska leda Bonnier in i framtiden.

Stora Annonsördagen är intresseorganisationen Sveriges Annonsörers årliga inspirationsdag för marknadschefer och företagsledare. Dagen arrangeras på anrika Grand Hôtel i Stockholm och leds av Bonnier Tidskrifters digitala chef Frida Boisen.

Sveriges Annonsörer kan nu avslöja att Stora Annonsördagen även kommer att gästas av Tomas Franzén, som sedan mars 2014 är koncernchef för Bonnier AB. Tidigare har han bland annat lett Eniro och Comhem.

Till Stora Annonsördagen kommer Tomas för att berätta om uppdraget att leda en storkoncern som Bonnier mot målet om att nå 50 procent digitala intäkter till år 2020.

– ”Det är alltid intressant att få höra om hur stora mediaföretag möter utvecklingen av medielandskapet i Sverige. Det är särskilt intressant med tanke på hur väl Tomas Franzén har lyckats i sina tidigare uppdrag”, säger Ulf Hermansson Samell, utbildnings- och eventchef på Sveriges Annonsörer.

Mer om årets program och biljetter finns på annons.se/stora-annonsordagen

Kontaktperson, Sveriges Annonsörer
Ulf Hermansson Samell
Utbildnings- och eventchef
ulf@annons.se

Om Stora Annonsördagen
Sedan 2002 arrangerar intresseorganisationen Stora Annonsörer Stora Annonsördagen, en tema- och inspirationsdag för alla som arbetar med reklam och marknadsföring. Läs mer på
annons.se/stora-annonsordagen
Under Stora Annonsördagen delas även Stora Annonsörpriset ut till en person eller en organisation som gjort en betydelsefull insats för landets annonsörer. Bland tidigare vinnare finns Nyamko Sabuni, Hyper Island och Reklamombudsmannen. Läs mer om priset på
annons.se/stora-annonsorpriset

Om Sveriges Annonsörer
Sveriges Annonsörers medlemsföretag står för drygt hälften av de samlade reklam- och medieinvesteringarna i landet. Som intresseorganisation bidrar vi med att skapa bästa möjliga avkastning på medlemmarnas investeringar i reklam och media, samt får dem att arbeta mer effektivt och ansvarsfullt med sina varumärken. Sveriges Annonsörer har funnits sedan 1924 och är idag världens största annonsörorganisation, med närmare 600 medlemsföretag. Genom att fokusera på effekt, bidra med inspiration och kunskap, samt bevaka och påverka omvärlden är vi marknadschefens bästa vän. Läs gärna mer på annons.se

Ulf Hermansson Samell, utbildnings- och eventchef på Sveriges Annonsörer.