Försvarets Staffan Slörner blir ordförande i KIA

Staffan Slörner, marknadschef på Försvarsmaktens Högkvarter tar över som ordförande i Sveriges Annonsörers kommitté för internetannonsering, KIA.

– Att köpa reklam på internet blir allt svårare och en av kommitténs främsta uppgifter är att hjälpa medlemmarna bli bättre köpare, säger Slörner.

Staffan Slörner har varit med i kommittén sedan ett år tillbaka och anser att KIA har en viktig roll för annonsörerna. Internet växer sig allt större och trenden speglas även i Försvarsmaktens medieval. Idag läggs hälften av marknadsinvesteringarna på internet och det ökar ständigt.

KIA är en av Sveriges Annonsörers tretton mediekommittéer. KIA bedriver frågor inom området internetannonsering där annonsörer, mediebyråer, medieägare och säljnätverk samverkar för att enas kring konkurrensneutrala branschfrågor. Sedan 2002 finns och används en standard för mätning av "trafik" på mediesajter vars resultat redovisas i KIA-index som publiceras på annons.se.

KIA:s arbete handlar främst om att sätta en standard för hur internetannonsbärande medier ska mätas. Resultatet ger underlag till planering och utvärdering av annonskampanjer samt ger en gemensam valuta vid försäljning och köp av annonsplats.

Läs mer om våra kommittéarbeten och KIA: www.annons.se Pressbilder Sveriges Annonsörer: www.annons.se/press

För mer information: Anders Ericson, vd Sveriges Annonsörer, E-post anders.ericson@annons.se telefon 08-545 252 32 eller 0708-18 75 99. Anna Lindström, pressansvarig Sveriges Annonsörer, E-post anna.lindstrom@annons.se telefon 08-545 252 38 eller 0763-40 99 20.