Hanna Dunér leder Stora Annonsördagen med Fredrik Wikingsson

Årets två moderatorer för Stora Annonsördagen är nu klara. Den 18 april tar journalisterna Hanna Dunér och Fredrik Wikingsson landets främsta företagsledare och politiker på pulsen. Temat för dagen är ”Företagskultur – ärlig kommunikation eller corporate bullshit?”.

Stora Annonsördagen är Sveriges Annonsörers årliga tema- och inspirationsdag, som i år ägnas åt ämnet företagskultur, under devisen ”Företagskultur – ärlig kommunikation eller corporate bullshit?”. Det är sedan tidigare känt att medieprofilen och journalisten Fredrik Wikingsson är en av moderatorerna för dagen. Idag offentliggörs nästa namn, journalisten Hanna Dunér som har mångårig erfarenhet av kommunikationsbranschen och har arbetat som journalist på Dagens Media och Svenska Dagbladet. Hon lämnade nyligen sitt uppdrag på SvD Näringsliv efter sex års bevakning av reklam- och mediefrågor.

Tillsammans kommer Hanna och Fredrik att intervjua några av landets främsta företagsledare och politiker, med fokus på företagskultur kopplat till marknadskommunikation och reklam.

– Det känns jättekul att få vara med och leda Stora Annonsördagen. Temat för i år känns extra aktuellt, inte minst för att det finns flera färska exempel på hur illa det kan gå om man inte tar uppgiften att bygga en stark och positiv företagskultur på allvar, säger Hanna Dunér.

Jannice Borekull, chef för utbildningar och event på Sveriges Annonsörer, menar att Hanna Dunér kommer att bidra med stor branschkunskap i sin roll som moderator.

– Vi är mycket stolta över att presentera Hanna Dunér är vår andra moderator för Stora Annonsördagen. Hon har en gedigen erfarenhet inom marknadskommunikationsbranschen och kan ställa frågor utifrån vår publiks perspektiv, vilket passar oss perfekt. Fredrik och Hanna är en spännande duo och jag vet att de kommer att göra ett bra jobb ihop, säger Jannice.

Stora Annonsördagen äger rum på Grand Hôtel den 18 april. Mer information och biljetter till Stora Annonsördagen finns att köpa på annons.se.

Jannice Borekull

Chef utbildningar och event, Sveriges Annonsörer
jannice.borekull@annons.se
Telefon: 08-545 252 39, 0725-51 17 70