Hans Nordlöv hjälper dig att ta kontrollen

I höstas tillträdde internetexpert Hans Nordlöv sin tjänst som rådgivare hos Sveriges Annonsörer. Medlemmarna får tillgång till Nordlövs expertkunskap och kan vända sig till honom för hjälp med att ta kontroll över sin onlinemarknadsföring och sökordsoptimering.

Nya, avancerade system för webbanalys möjliggör för annonsörerna att själva utföra relevanta mätningar för sin sökoptimering. Hans Nordlöv kan bidra med värdefull rådgivning då det är viktigt för annonsörerna att ta full kontroll över sina online-investeringar och även det affärsmässiga resultatet.

Hans Nordlöv kommer från Carlsberg Sverige där han har lång erfarenhet som ansvarig för deras internetmarknadsföring. Hans har engagerats som representant från Sveriges Annonsörer i KIA (Kommittén för Internet Annonsering) och har dessutom varit KIA:s ordförande under ett antal år då KIA-index etablerade sig som en ledande källa för statistik över annonsmedier på internet.

Sveriges Annonsörer erbjuder sedan tidigare rådgivningstjänster till sina medlemmar. Frågor rörande medieval, marknadsjuridik, byråval och kommunikationsstrategi finns i Sveriges Annonsörers tjänsteportfölj.

– Det händer mycket spännande inom marknadskommunikation just nu. För Sveriges Annonsörer handlar det om att möta efterfrågan på expertis för våra medlemmar. Det är inte otänkbart att vi under våren kompletterar vår rådgivningsdel ytterligare, säger Anders Ericson, vd för Sveriges Annonsörer.

För mer information kontakta: Anders Ericson, vd, Sveriges Annonsörer, E-post anders.ericson@annons.se telefon 08-545 252 32 eller 0708-18 75 99

Anna Lindström, pressansvarig, Sveriges Annonsörer, E-post anna.lindstrom@annons.se telefon 08-545 252 38 eller 0763-40 99 20