Högt tryck på bidragsinlämningen till 100-wattaren

Nu har juryn i 100-wattaren kommit igång med det första digitala juryarbetet. Och allt tyder på att årets jury har mer bidrag att gå igenom än någonsin tidigare.

För en dryg vecka sedan stängde inlämningen av bidrag till årets 100-wattare och nu är juryn i full fart med att läsa igenom bidragen som enligt tillgänglig statistik är fler än någonsin tidigare. Sedan 2015 har tävlingen sett en 20 procentig ökning vad gäller inlämnade bidrag.

– Enligt den statistik vi har tillgänglig (det finns några årtal där det saknas statistik) är det nytt rekord för 100-wattaren. Det känns såklart superkul och det ska bli väldigt intressant att se vilka bidrag som tar sig igenom juryns nålsöga, säger Ulf Hermansson Samell, ansvarig för 100-wattaren på Sveriges Annonsörer.

100-wattaren startade 1990 och belönar kommunikation som fungerar, det vill säga kommunikation som gett bevisad effekt genom hög kreativitet. Kommunikationens mål ska vara väl definierat och resultatet mätt. Smartast lösning utifrån insikterna som gett fantastiska resultat vinner. Konsument-kategorin i tävlingen har de senaste åren varit den största sett till antal bidrag, och är det även i år.

Den 23 oktober presenteras årets nominerade.

Prisutdelningen sker den 29 november på Stockholms stadshus.

Läs mer på 100wattaren.se.

För mer information och kommentarer, vänligen kontakta
Tero Marjamäki, kommunikationsansvarig, Sveriges Annonsörer
0736- 53 71 36, tero@annons.se

Om Sveriges Annonsörer
Sveriges Annonsörers medlemsföretag står för drygt hälften av de samlade reklam- och medieinvesteringarna i landet. Som intresseorganisation bidrar vi med att skapa bästa möjliga avkastning på medlemmarnas investeringar i reklam och media, samt får dem att arbeta mer effektivt och ansvarsfullt med sina varumärken. Sveriges Annonsörer har funnits sedan 1924 och är idag världens största annonsörorganisation, med närmare 600 medlemsföretag. Läs gärna mer på www.annons.se.

Ulf Hermansson Samell, ansvarig för 100-wattaren på Sveriges Annonsörer