Jonas Birgersson tilldelas Stora Annonsörpriset 2008

”Visionären som påskyndade bredband till hela folket och därmed gav annonsörerna en ny, effektiv, billig och snabb mediekanal”. Så lyder juryns motivering för årets mottagare av Stora Annonsörpriset 2008.

I år gick priset till Jonas Birgersson, vd och grundare av Labs2.

– Priset är ett erkännande för det arbete som blev allmänt känt under 1998 genom bildandet av Bredbandsbolaget och den härliga kamp som följde, vilket gav kunder bättre tjänster för lägre priser men även gav Sverige en internationell topposition inom bredbandstekniken, säger Jonas Birgersson, vd och grundare av Labs2. Han fortsätter: – Många anser att dessa händelser var startpunkten för ”bredbandsrevolutionen”.

Framtiden ser ljus ut när det gäller bredbandsteknik och det finns ännu mycket att göra för att förbättra internet ytterligare ur ett annonsörsperspektiv.

– När traditionell tv ersätts av nya tekniker där användaren kan konsumera och skapa upplevelser när som helst och var som helst så skapas naturligtvis oerhörda ekonomiska möjligheter, säger Jonas Birgersson.

Mottagaren av Stora Annonsörpriset utses av Annonsörkommittén vilka representerar ett 15-tal av Sveriges Annonsörers medlemsföretag. Läs mer om vilka som ingår på: http://www.annons.se/?get=content&action=view&id=127-42

Mer om Stora Annonsörpriset och tidigare vinnare kan du läsa på: http://www.annons.se/?action=view&id=0-2006&clog=0-2006#0-2006

Kontakta även gärna för ytterligare information: Margareta Kylberg, projektansvarig Stora Annonsördagen, Sveriges Annonsörer, E-post margareta.kylberg@annons.se telefon 08-545 252 37 eller 0705-24 57 55.

Anna Lindström, pressansvarig, Sveriges Annonsörer, E-post anna.lindstrom@annons.se telefon 08-545 252 38 eller 0763-40 99 20.