Karin Friis ny ordförande för tv-kommittén

Karin Friis, marknadschef på Boxer, har valts till ny ordförande för Sveriges Annonsörers kommitté för tv-reklam, KTR.

Tv-kommitténs största utmaning är ett ständigt pågående arbete med att fastställa och utveckla mätvaluta och mätmetoder så att annonsörerna vet vad de betalar för.

- Frågan om valuta och mätning är oerhört stor och svår och sköts i praktiken av MMS men är absolut kommitténs hjärtefråga, säger Karin Friis.

I övrigt är framtagandet av unika filmkoder en viktig fråga. Filmkoder gör det möjligt att följa en specifik reklamfilm hela vägen genom bokningssystem till uppföljning.

Om Sveriges Annonsörers kommitté för tv-reklam, KTR:

Sveriges Annonsörers kommitté för tv-reklam, KTR, är ett forum för diskussioner för att ena de kommersiella aktörerna i viktiga tv-reklamfrågor. I kommittén sitter representanter från de kommersiella reklam-tv-kanalerna, mediebyråerna, Mediamätning i Skandinavien AB, MMS och annonsörerna. Sveriges Annonsörer har totalt tolv mediekommittéer som bevakar och driver frågor för olika medieslag och kommunikationsdiscipliner. Läs gärna mer om mediekommittéerna på denna länk.

Om Karin Friis:
Karin är marknadschef på Boxer. Hon har arbetat med marknadsföring hela sitt yrkesverksamma liv, dels med snabbrörliga konsumentvaror i dagligvaruhandeln, dels på mediebyrå och nu med tv och tv-abonnemang.

Pressbild på Karin Friis bifogas.

För mer information, kontakta gärna:
Karin Friis,
ordförande i Sveriges Annonsörers kommitté för tv-reklam, KTR:
E-post: karin.friis@boxer.se, telefon: 0733-35 70 19.

Bugge Woldner,
mediekommittéansvarig Sveriges Annonsörer:
E-post: bugge@annons.se, telefon: 08-545 252 35 eller 0709-55 65 75.

Sveriges Annonsörers medlemmar står för hälften av de samlade reklam- och medieinvesteringarna i landet. Som intresseorganisation och marknadschefens bästa vän hjälper vi annonsörerna att arbeta effektivare med reklam, media och deras varumärke. Sveriges Annonsörer har funnits sedan 1924 och är världens största annonsörorganisation med över 500 medlemsföretag. Läs gärna mer på www.annons.se.