Mattias Kindell tar över sökkommittén

Mattias Kindell, kommunikationsansvarig för digitala medier på bemanningsföretaget Poolia, tar över ordförandeskapet i Sveriges Annonsörers kommitté för sökmedier, KSM. Tidigare ordföranden, internetstrategen Odd Klofsten på Odd Marketing, lämnar över i samband med att kommittén arrangerar Frukostklubben den 23 februari.

Mattias Kindell har stor erfarenhet av sökmedier, både från köpar- och säljarsidan och såväl från den svenska marknaden som från den internationella. Mattias har varit en aktiv deltagare i sökkommittén under flera år.

– Strategier för sökmarknadsföring och den digitala kommunikationens samverkan med andra försäljnings- och marknadsföringsaktiviteter, efterfrågas alltmer av både företag och offentliga verksamheter och jag behöver frigöra tid för att möta den ökade efterfrågan. Mattias har sedan starten i KSM varit en mycket engagerad och kunnig medlem i kommittén och jag är övertygad om att han är rätt person att ta över stafettpinnen som ordföranden i KSM, säger avgående ordföranden Odd Klofsten som blir kvar som medlem i kommittén.

Mattias Kindell berättar vidare:
– Integrerad kommunikation har för mig alltid varit ett ledande tema, där de digitala kanalerna alltid vägt tungt. Jag tror att min bakgrund kan vara användbar i det fortsatta arbetet med att utveckla sökmediet på bästa sätt. En viktig fråga är fortfarande att hitta mätmetoder som visar realistiska resultat. Inte minst för företagets ledning är det avgörande att se effekten av den investering man gör. I det fallet har KSM en uppgift att arbeta med sökmarknadsföring som en strategisk och central kommunikationskanal i den övriga mixen.

Den 23 februari 2010 arrangeras frukostseminariet ”Hur man når effekt och ROI med sökmarknadsföring” i Stockholm. Läs mer och boka plats här.

Sökmarknadsföring är ett av de medier som ökar allra mest. Mellan åren 2007 och 2008 ökade sökmarknadsföringen i Sverige sin andel av den totala internetannonseringen från 25 till 27 procent enligt IRM (Institutet för reklam- och mediemätningar). Sveriges Annonsörers kommitté för sökmarknadsföring, KSM, är en av de totalt tretton mediekommittéer som är mest aktiv.

För mer information, kontakta:
Mattias Kindell, ordförande i Sveriges Annonsörers kommitté för sökmarknadsföring, KSM.
E-post eller telefon 08-555 650 00.