Mediegiganterna möts på Stora Annonsördagen

Den 18 april möts koncernchefen på SBS, vd:n på MTG TV och mannen som tidigare varit chef på båda företagen, för att prata företagskultur. Vilka likheter finns och vad skiljer dem åt?

Jonas Sjögren är koncernchef på SBS, ett företag som har varit något av en vandringspokal bland både riskkapitalister och stora internationella bolag. Sjögren har kontinuerligt lyckats glädja både medarbetare och ägare, men hur lyckas han hålla samman ett företag som ständigt byter nya ägare?

Konkurrenten MTG TV leds av Joachim Nordling, som tidigare har varit försäljningsdirektör. Vilken påverkan har han på företagskulturen och vilken betydelse har företagskultur för honom?
Manfred Aronsson har arbetat på båda mediehusen och har en unik insyn i företagskulturen som råder inom de två bolagen. Vilka likheter och skillnader finns? Och vilken prägel har han själv haft på mediehusen?

Missa inte Stora Annonsördagen den 18 april, på Grand Hôtel i Stockholm.

Pressackreditering och önskemål om intervju med någon av gästerna
Vänligen kontakta Ida Tholcke, kommunikatör, Sveriges Annonsörer
E-post: Ida.tholcke@annons.se
Telefon: 08-545 252 42, 0760-26 60 93