Nygammal jurist till Sveriges Annonsörer

Tobias Eltell från TV4 tar över som förbundsjurist på Sveriges Annonsörer efter Jan Fager som i sin tur går till Marknadsförbundet.

- Det känns mycket spännande! Anders Ericson och alla på kansliet har under de här nio åren som jag varit borta utvecklat föreningen enormt. Att fortsätta utvecklingsarbetet bland annat genom rådgivning och undervisning samt genom samverkan och debatt i olika led känns oerhört stimulerade, säger Tobias Eltell, förbundsjurist på Sveriges Annonsörer.

Som förbundsjurist på Sveriges Annonsörer är Tobias Eltells främsta uppgift att vara ett effektivt bollplank för alla föreningens medlemmar. Det gäller att vara grundligt påläst inom den specifika lagtext som berör marknadsföringsbranschen.

- De senaste åren har medielandskapet och sättet att annonsera förändrats en del. Detta följer ju ibland ny lagstiftning men även osäkerhet hur gällande rätt ska tolkas. Här finns ett behov av utbildning och vägledning. Konkret ligger utmaningen, nu som då, till stor del i att göra annonsörerna till duktiga reklamköpare. En stor utmaning är även att ta den annonsörpolitiska debatten och därigenom söka förbättra annonsörernas villkor, säger Tobias.

Ett annat av höstens stora projekt är att färdigställa projektet med Reklamombudsmannen.

- Tobias främsta uppgift blir att vägleda våra medlemmar kring juridiska frågor. Men Tobias kliver även in mitt i slutfasen med projektet Reklamombudsmannen där han kommer att ansvara för att det slutförs, säger Anders Ericson, vd på Sveriges Annonsörer.

Pressbilder Sveriges Annonsörer: www.annons.se/press.

För mer information:

Tobias Eltell, förbundsjurist, Sveriges Annonsörer,

E-post tobias.eltell@annons.se, telefon 08-545 252 36.

Anders Ericson,vd, Sveriges Annonsörer,

E-post anders.ericson@annons.se, telefon 08-545 252 32 eller 0708-62 05 04.