Nytt nätverk för medarbetare inhouse

Nu startar Sveriges Annonsörer sitt tredje nätverk. Denna gång för medarbetare på medlemsföretagens inhouseavdelningar. Många företag väljer idag att producera hela, eller delar av, sin reklam själva.

Sedan tidigare finns nätverken B2B och Mer & Mindre i Sveriges Annonsörers regi. Nätverken har funnits i fyra respektive två år och är uppskattade och välbesökta. Efterfrågan har funnits en tid för ett inhousenätverk. I augusti 2007 genomfördes en undersökning bland medlemmar i Sveriges Annonsörer, detta med hjälp av analysinstitutet Zapera. Resultatet visade att hela 42 procent av de tillfrågade företagen har en inhousebyrå.

– Ett jättebra initiativ. Jag har i flera år saknat ett forum för oss som jobbar inhouse, säger Lisa Bohman, produktionsledare på Viking Line.

Det nystartade nätverket Inhouse är till för alla som arbetar med reklam och annan marknadskommunikation inne på företaget. Nätverket kommer att diskutera gemensamma frågor som exempelvis hur man hittar effektiva samarbetssätt med sin externa reklambyrå, hur man utvärderar sina samarbeten och vad värdet är för en inhousebyrå att delta i reklamtävlingar. Ett första möte är planerat till den 4 mars. Nätverken är exklusiva för Sveriges Annonsörers medlemmar och helt kostnadsfria.

– Det känns verkligen som att vi erbjuder någonting som saknats. Intresset och engagemanget för nätverket Inhouse är jättestort bland våra medlemmar. Till det första mötet har redan ett fyrtiotal företag anmält sig, säger Anna Lindström,

För att läsa mer om våra nätverk, hur man anmäler sitt intresse eller för att veta mer om Sveriges Annonsörers övriga tjänster och utbud, gå in på www.annons.se.

Pressbilder Sveriges Annonsörer: www.annons.se/press

För mer information om Sveriges Annonsörer, kontakta: Anders Ericson, vd, Sveriges Annonsörer, E-post anders.ericson@annons.se telefon 08-545 252 32 eller 0708-18 75 99 För mer information om nätverket Inhouse, kontakta: Anna Lindström, Sveriges Annonsörer, E-post anna.lindstrom@annons.se telefon 08-545 252 38 eller 0763-40 99 20