Påminnelse: Inbjudan till halvdagsseminarium om reklam utifrån ett barns perspektiv

Barn exponeras för reklam mer än någonsin, på fler plattformar än någonsin. Men vad tycker och tänker barn – och branschen om reklam och barn? Detta kommer vi diskutera under halvdagsseminariet ”Kampen om kidsen”.

På plats på scen kommer företrädare för branschen, forskare och barn diskutera ämnen som barns medievanor, lagar och regler på nätet, reklam riktad till barn i appar och spel, nätkränkningar, reklamens påverkan på barnfetma, samt hur vi skapar morgondagens smartaste konsumenter.

Seminariet är kostnadsfritt och vänder sig främst till media, allmänhet, lärare, opinionsbildare samt reklambranschen. Antal platser är begränsat till 225 deltagare och det är först till kvarn som gäller. För anmälan till seminariet, vänligen gå in på: http://bit.ly/2csDGKH. För intervju med någon av föreläsarna, vänligen kontakta pressansvarig på Sveriges Annonsörer.

Välkommen till en halvdag för att diskutera reklam utifrån ett barns perspektiv.

• Datum: 29 sep 2016
  • Tid: 08:00 - 12:00
  • Ort: Stockholm
  • Lokal: SF Bio, Sergel Salong 5 Hötorget, Stockholm