Sara Brandt tar över Sveriges Annonsörers styrelse

– tar över som interimsordförande när Mats Rönne lämnar Vid årsskiftet 2009/2010 lämnar Mats Rönne uppdraget som ordförande i Sveriges Annonsörers styrelse. Fram till årsmötet i mars 2010 tar Sara Brandt, vice vd på Cederroth, över rollen. Sara har under flera år suttit som vice ordförande i styrelsen och kliver upp som interimsordförande fram till årsmötet i vår då en ny ordförande väljs.

– tar över som interimsordförande när Mats Rönne lämnar

Vid årsskiftet 2009/2010 lämnar Mats Rönne sitt uppdrag som ordförande i Sveriges Annonsörers styrelse. Fram till årsmötet i mars 2010 tar Sara Brandt, vice vd på Cederroth, över rollen som ordförande. Sara har under flera år suttit som vice ordförande i styrelsen och kliver upp som interimsordförande fram till årsmötet i vår då en ny ordförande väljs.

Beslutet att lämna styrelsen sker på initiativ av Mats Rönne och i samförstånd med styrelsens två vice ordföranden, Sara Brandt och Ingrid Jonasson Blank, vice vd på ICA.

– Jag tycker att det är naturligt att ordföranden i Sveriges Annonsörer har en förankring i ett medlemsföretag. Eftersom jag under året allt mer agerat som rådgivare och konsult i olika projekt tog jag tidigare i år upp frågan med såväl presidiet som styrelsen, och det fanns då ett önskemål om att jag skulle sitta kvar som ordförande åtminstone året ut. Med en framgångsrik 100-wattstävling bakom oss, en väsentligt bättre finansieringssituation för Reklamombuds-mannen och fler medlemmar i Sveriges Annonsörer än på över ett decennium kan jag nu lämna över ansvaret med gott samvete till Sara fram till ordinarie årsmöte i vår, säger Mats Rönne.