SAS före detta marknadschef Ulf Hermansson Samell blir ny chef på Sveriges Annonsörer

Intresseorganisationen Sveriges Annonsörer förstärker personalstyrkan med en av Sveriges skarpaste marknadsche­fer, Ulf Hermansson Samell. Han kommer senast från SAS och blir utbildnings- och eventchef för världens största annonsörorganisation.

Pressfoto: Ulf som marknadschef för SAS. Foto: SAS.

– Det ska bli otroligt kul och spännande att få vara med inspi­rera och bidra till att Sveriges Annonsörers medlemmar får ut maximalt av sina investeringar i reklam och media. Att vi dess­utom är i ett paradigmskifte för marknadskommunikation gör att det känns ännu angelägnare. För en sak är i alla fall säker, det digitala kommer aldrig att gå så långsamt som det gör nu, säger Ulf Hermansson Samell, blivande utbildnings- och eventchef för Sveriges Annonsörer.

Den nya förstärkningen är ett led i en ständig förnyelseprocess på Sveriges Annonsörer där man hela tiden måste, och vill, ligga i framkant för att stödja marknadschefen i arbetet med effektiv och an­svarsfull marknadskommunikation.

Ulf Hermansson Samell kommer att ansvara för utbildnings- och eventavdelningen, som idag organiserar seminarier, mediekommittéer, Stora Annonsördagen och reklamtävlingen 100-wattaren.

– Vi är glada och stolta över att Ulf har ”landat” just hos oss, särskilt med tanke på att han av många anses vara en av landets skickligaste marknadschefer. Dessutom har han många års erfarenhet som annonsör hos oss, vilket ger ett oumbärligt perspektiv på hur vi ska ge våra medlems­företag bästa möjliga service, säger Anders Ericson, vd för Sveriges Annonsörer.

Ulf Hermansson Samell börjar som utbildnings- och eventchef på Sveriges Annonsörer den 1 januari 2015.

Fakta om Ulf:
Född
: 1960 i Gävle
Intressen: Sport, skidor, resor, allt med snö…
Utbildning: Civilekonom, Uppsala universitet.
Kuriosa: Växte upp bredvid en golfbana där han plockade golfbollar på driving rangen för att tjäna pengar. Kommer från flygfamilj, pappa var flyglärare från flygvapnet. Gift med flygvärdinna. Som liten var Ulf avund­sjuk på kompisar som fick åka på bilsemester.
Favoritreklam: John Lewis Christmas Advert 2014, http://youtu.be/iccscUFY860

Kontaktpersoner vid Sveriges Annonsörer
Ulf Hermansson Samell, blivande utbildnings- och eventchef, 070-441 33 11, ulf@samell.com
Anders Ericson, vd,
08-545 252 32, 0708-18 75 99 anders.ericson@annons.se
Erik Huss, pressansvarig,
08-545 252 34, 0725-66 15 70, erik.huss@annons.se

Sveriges Annonsörers medlemmar står för hälften av de samlade reklam- och medieinvesteringarna i landet. Som intresseorganisation hjälper vi annonsörerna att arbeta effektivare och mer ansvarsfullt med reklam, media och deras varumärken. Sveriges Annonsörer fyller 90 år i höst och är världens största annonsörorganisation, med cirka 550 medlemsföretag. Läs gärna mer på www.annons.se

SAS före detta marknadschef Ulf Hermansson Samell blir ny chef på Sveriges Annonsörer. www.annons.se

En sak är i alla fall säker, det digitala kommer aldrig att gå så långsamt som det gör nu.
Ulf Hermansson Samell, snart chef på Sveriges Annonsörer