Staffan Slörner vinner Guldäggsplakett

Sveriges Annonsörer delade igår ut Guldäggsplaketten under prisutdelningen av Guldägget. Priset gick till Försvarsmaktens marknadschef Staffan Slörner. För första gången delas priset ut av intresseorganisationen Sveriges Annonsörer, som även utser vinnaren. Juryn består av organisationens styrelse tillsammans med Guldäggets juryordförande.

- Det här är fantastiskt kul! Kan säkert låta larvigt men det är härligt att bli uppmärksammad för något man brunnit och kämpat för i både mot och medvind. För försvarsmakten och Informationsstaben i synnerhet är det kul att vi får ett kvitto på att vi hittat ett arbetssätt som fungerar, i tider då vi har ett stort behov av effektiv kommunikation. Jag är också glad för vår reklambyrå DDB och vår mediebyrå Carat som bägge har en stor del i detta. Om jag ska lyfta fram två personer som betytt extra mycket så är det vår kommunikationsstrateg Eva Regner och landets bästa projektledare Thomas Brenemark på DDB, säger Staffan Slörner, marknadschef för Försvarsmakten.

Staffan Slörner vann med juryns motivering:
"Pristagaren har, liksom den annonsör han representerar, genomfört ett stort förändringsarbete och skapat ett veritabelt modernt kommunikationsartilleri. Effektiva och anpassningsbara insatsstyrkor men hela tiden med målgruppen i siktet; här handlar det mera om gerillamarknadsföring än en massiv bombmatta i media. För att klara av denna typ av uppdrag krävs inte bara att man är smart, stark och modig - man behöver också ha empati och en stark inre moralisk kompass. Så fungerar pristagaren. Han lever som han lär och jobbar efter devisen: "omvärlden förändras och vi med den, så låt oss dra nytta av förändringarna och utnyttja dessa på ett intelligent sätt" i målsättningen - som för övrigt uppfylls med råge - att rekrytera morgondagens officerare till Sveriges försvar."

- Staffan Slörner är en av det mest okonventionella och nytänkande marknadschefer jag känner. Och jag känner rätt många. Han vågar testa nya kanaler och är inte rädd för kreativa utmaningar. Vi annonsörer behöver fler som Staffan, säger Anders Ericson vd för Sveriges Annonsörer.

Läs mer om Sveriges Annonsörer: www.annons.se.
För pressbilder: www.annons.se/pressbilder.

För mer information, kontakta:
Anders Ericson, vd för Sveriges Annonsörer.
E-post anders@annons.se telefon 08-545 252 32 eller 0708-18 75 99.
Staffan Slörner, marknadschef för Försvarsmakten, ordförande i Sveriges Annonsörers kommitté för internetreklam (KIA) och med i Annonsörkommittén. E-post: staffan.slorner@mil.se.

Sveriges Annonsörer är intresseorganisationen som arbetar för effektivare marknadskommunikation. Detta genom att skapa större effekt på medlemmarnas investeringar i reklam och övrig kommunikation, öka kunskapen och representera deras intressen. Vi ägs av våra medlemmar, landets största annonsörer, vilka står för hälften av de samlade reklam- och medieinvesteringarna i landet.