Stefan Bjurholm ny ordförande i KTR

Stefan Bjurholm, Head Media & Customer Channels på SAS blir ny ordförande i Sveriges Annonsörers mediekommitté KTR (Kommittén för tv-reklam). Stefan tar över vid årsskiftet efter att Unilevers Katarina Jerndahl kliver av.

- Den största utmaningen blir att säkerställa och driva annonsörernas intressen med professionalism, relevans och framdrift. Målet är ju ständigt att skapa bättre affärer totalt för involverade parter och då blir affärsmässig logik viktig, säger Stefan Bjurholm.

För KTR är den viktigaste frågan den digitala utvecklingen med rörligt och att tydliggöra annonsörernas intressen. För övrigt blir det viktigt att vidareutveckla samarbetsformer inom KTR mellan individer, medier, byråer och annonsörer samt mellan kommittéer i Sveriges Annonsörer och även med andra relevanta externa parter. Vara nära tittare och användare och följa konsumenternas beteenden.

- Det är roligt att återigen få in en engagerad ordförande i tv-kommittén. Frågeställningarna kring tv-mediet är högaktuella, bland annat utifrån ett digitalt perspektiv, säger Margareta Kylberg, medierådgivare på Sveriges Annonsörer.

Om framtiden för tv-reklam

- Jag tror på fortsatt bra nivåer med ökade krav på nytänkande samt mätning och kopplingar till finansiella resultat, säger Stefan Bjurholm.

Om KTR, Kommittén för tv-reklam

Kommitténs syfte är att stärka annonsörernas och den kommersiella gruppens talan inom befintliga system med MMS (Mediamätning i Skandinavien) och att utgöra ett forum för diskussioner för att ena de kommersiella aktörerna i viktiga tv-reklamfrågor. I kommittén sitter representanter från reklam-tv-kanalerna, mediebyråerna och annonsörerna. Den viktigaste frågan förKTR är att aktivt säkerställa så att tv-mätningarna idag och framåt är korrekta och kontinuerliga oavsett distributionsform.

Läs mer om Kommittén för tv-reklam, KTR: http://www.annons.se/?get=content&action=view&id=127-80

Pressbilder Sveriges Annonsörer: www.annons.se/press

För mer information, kontakta:

Stefan Bjurholm, Head Media & Customer Channels SAS och ordförande i KTR, Kommittén för tv-reklam. E-post stefan.bjurholm@sas.se telefon 08-797 00 00.

Margareta Kylberg, medierådgivare, Sveriges Annonsörer. E-post margareta.kylberg@annons.se telefon 08-545252 37eller 0705-24 57 55

Sveriges Annonsörer är intresseorganisationen som arbetar för effektivare marknadskommunikation. Detta genom att skapa större effekt på medlemmarnas investeringar i reklam och övrig kommunikation, öka kunskapen och representera deras intressen. Vi ägs av våra medlemmar, landets största annonsörer, vilka står för hälften av de samlade reklam- och medieinvesteringarna i landet.