Stora Annonsörpriset 2010

Sveriges Annonsörer delar för åttonde året ut Stora Annonsörpriset. Priset har till syfte att premiera en person som har gjort en betydelsefull insats för landets annonsörer. Juryn består av Sveriges Annonsörers Annonsörkommitté.

Priset delas ut i samband med Stora Annonsördagen den 21 april 2010.

– Det är roligt att för åttonde året i rad dela ut ett pris till någon som verkligen öppnat upp och ökat annonsörernas möjligheter att kommunicera, visat på nya kreativa vägar och tillfredställt annonsörernas krav och behov, säger Margareta Kylberg, projektledare för Stora Annonsördagen.

Annonsörkommittén är Sveriges Annonsörers verkställande utskott som bevakar och driver branschgemensamma frågor. I kommittén sitter ett femtontal deltagare från medlemsföretag.  Annonsörkommitténs syfte är att se till att annonsörerna får bästa utväxling på sina investeringar i marknadskommunikation och att sätta agendan för de frågor som organisationen ska driva. Ordförande i Annonsörkommittén är Anders Forssten, Max Hamburgerrestauranger.

Tidigare mottagare av Stora Annonsörpriset:
2009, Micael Dahlén
2008, Jonas Birgersson