Strategier i fokus för ny ordförande

– Ricky Strandberg tar över kommittén för sponsring och event Ricky Strandberg, sponsringschef på SJ, tar över ordförandeskapet i Sveriges Annonsörers kommitté för sponsring och event, KSE. Som ny ordförande efter Jan Dahlberg på Infront Sports & Media, väljer Ricky att lägga mätfrågorna tillfälligt åt sidan för att fokusera på den strategiska nivån, främst inom sponsring.

– Ricky Strandberg tar över kommittén för sponsring och event

De viktigaste frågorna för kommittén under 2010 är varför, och hur, en annonsör ska arbeta med effektiv sponsring. Många strategiska frågor kommer att belysas och målet är att göra annonsörerna ännu bättre på att nyttja sponsring.

Ricky Strandberg om sponsring som en viktig del av mediekakan:
– Sponsring som metod utmanar oss att tänka nytt och finna nya former för kommunikation som både stärker försäljningen och varumärket. Att sponsra målgruppens passioner är ett effektivt sätt att nå ut i en alltmer komplex medievärld.

På längre sikt vill kommittén ha bidragit till att göra metoden sponsring till en mer strategisk fråga för annonsörer, både B2B och B2C

Om KSE, Kommittén för sponsring och event
KSE är en av Sveriges Annonsörers tretton mediekommittéer. Uppgiften för ledamöterna är att tillsammans stärka och utveckla sponsring och event i annonsörernas intresse. Arbetet ska leda till att kunskapen om mätning och effekter av sponsring och event ökar bland annonsörer, rättighetsinnehavare samt övriga aktörer inom branschen.

Om Ricky Strandberg
Ricky är i grunden nationalekonom och statistiker och arbetar som chef för sponsring på SJ sedan 2005. Han har en bakgrund som strateg inom mediebyråbranschen, primärt med nya medier. Arbetade under ett par år som försäljningschef på ett företag inom mobila medier.

För mer information, kontakta:
Ricky Strandberg, ordförande i Kommittén för sponsring och event, KSE.
E-post: ricky.strandberg@sj.se, telefon 010-751 55 44.