Sveriges Annonsörer lanserar platsannonser på webben

I strävan att hjälpa till med att hitta nya arbeten inom branschen, har Sveriges Annonsörers webbplats nu kompletterats med en funktion för platsannonsering. Medlemmar som söker nya medarbetare erbjuds, helt kostnadsfritt, att lägga upp information om detta på Sveriges Annonsörers webb.

Tanken är att www.annons.se blir ett komplement till de andra kanaler företagen använder för att hitta nya medarbetare. På medlemssidorna når man ut till de cirka 4000 personer som arbetar på organisationens medlemsföretag.

Platsannonserna knyts även samman med Sveriges Annonsörers senaste nätverk MUA, Marknadskommunikatörer Utan Arbete. Nätverket är helt kostnadsfritt och erbjuder personer på medlemsföretagen som blivit av med sina arbeten, att under resten av året ta del av Frukostklubbar, nätverksträffar och nyhetsbrev. De har även tillgång till medlemssidorna på webben och kan delta i diskussioner på Forum och nu även ta del av platsannonserna.

- Vi har märkt hur hårt lågkonjunkturen slagit på en del av våra medlemmars marknadsavdelningar. I vårt nätverk MUA erbjuds representanter från våra medlemsföretag som blivit av med sina arbeten att under resten av året ta del av det förmånliga utbudet, helt kostnadsfritt. Detta för att undvika att engagerade, duktiga personer försvinner från branschen, säger Desiree Blomberg, sälj- och kundrelationsansvarig på Sveriges Annonsörer.

För mer information om platsannonseringen, kontakta:
Bugge Woldner, webbansvarig Sveriges Annonsörer.
E-post bugge@annons.se, telefon 08-545 252 35 eller 0709-55 65 75.