Sveriges Annonsörer startar ett fjärde nätverk

Den 3 februari blir det premiär för Sveriges Annonsörers fjärde och senaste nätverk, denna gång för medlemmar som arbetar med PR. Redan har ett tjugotal annonsörer anmält sitt intresse för nätverket. Precis som de tre tidigare nätverken, B2B, Mer & Mindre och Inhouse, är PR-nätverket exklusivt för organisationens medlemmar och det kostar ingenting att delta.

- Nätverken är väldigt omtyckta, totalt har vi över hundra engagerade medlemmar i våra nätverk, säger Anna Lindström, projektledare för nätverken Inhouse och PR.

Tanken med nätverken är att deltagarna ska kunna träffas och utbyta erfarenheter. Främst är det ett bra tillfälle att mingla med andra som har liknande utmaningar på sin arbetsplats.

Under våren 2008 startade nätverket Inhouse som omedelbart blev en succé. Det bästa med Inhouse är, enligt några av deltagarna, just att få träffa andra i samma situation. Arbetssättet skiljer sig åt mot reklambyråernas och något forum att träffa andra med samma eller liknande arbetssituation har saknats.

- När jag träffar medlemmar, både nya och de som varit med länge, märker jag att nätverken är väldigt uppskattade. Vi lyssnar på våra medlemmars önskemål, det är så nätverken kommit till från början. Och det är inte alls otänkbart att vi startar fler längre fram, säger Desiree Blomberg, ansvarig för kundrelationer på Sveriges Annonsörer.

Läs mer om nätverken: http://www.annons.se/?id=127-9

För mer information, kontakta:

Anna Lindström, projektledare för nätverken Inhouse och PR. E-post anna@annons.se, telefon 08-545252 38 eller 0763-40 99 20.

Desirée Blomberg, ansvarig för kundrelationer på Sveriges Annonsörer. E-post desiree@annons.se, telefon 08-545252 33 eller 0708-2255 22.

Sveriges Annonsörer är intresseorganisationen som arbetar för effektivare marknadskommunikation. Detta genom att skapa större effekt på medlemmarnas investeringar i reklam och övrig kommunikation, öka kunskapen och representera deras intressen. Vi ägs av våra medlemmar, landets största annonsörer, vilka står för hälften av de samlade reklam- och medieinvesteringarna i landet.