Sveriges Annonsörer visar starkt resultat för 2012

Resultatet för koncernen (föreningen Sveriges Annonsörer och Sveriges Annonsörer AB) uppgick under 2012 till 764 000 kr före skatt (693 000 kr). Omsättningen uppgick förra året till 22 476 000 kr (22 654 000 kr).

Antalet medlemsföretag ökade för tionde året i rad och uppgick vid årets slut till 551 stycken.

– Vi har, trots den svaga ekonomiska utvecklingen i näringslivet, haft en bra tillväxt med medlemsföretag och märkt en ökad efterfrågan på rådgivning och utbildningar. Vi stärker därmed vår position som världens största annonsörorganisation, konstaterar Anders Ericson, vd för Sveriges Annonsörer.

Värt att nämna är att det har gjorts investeringar i nya egna konferenslokaler och immateriella anläggningstillgångar om drygt 2,2 Mkr under 2012.

– Det är glädjande att se hur Sveriges Annonsörer blir en allt viktigare organisation för svenskt näringsliv, inte minst då över 50 procent av Sveriges totala investeringar i marknadskommunikation och reklam kommer från våra medlemsföretag, säger Anders Ericson.

Sammandrag för de två senaste åren (tkr) 2012 2011
Rörelsens intäkter 22 476 22 654
Resultat efter finansiella poster 764 693
Balansomslutning 12 182 11 646