Sveriges Annonsörers nya styrelse 2024

På årets föreningsstämma den 22 maj valdes ny styrelse, den består av både nyvalda och omvalda ledamöter från medlemsföretag med viktiga kompetenser för att fortsätta utveckla Sveriges Annonsörer och driva branschen framåt.

"Kommunikation och marknadsföring är viktiga verktyg för företagets konkurrenskraft och tillväxt. Tillsammans med våra medlemmar och andra branschorganisationer skapar vi förutsättningar för kommunikation och marknadsföring som bidrar till långsiktigt framgångsrika verksamheter”, säger Stina Liljekvist, ordförande i Sveriges Annonsörer.

På föreningsstämman godkändes omval av Gina Azaric, f.d. Telia och Staffan Ekstam, Svenska McDonald’s AB samt nyval av Lantmännens Head of Group Marketing Per Holgård.

”Jag känner mig hedrad att ingå i Sveriges Annonsörers styrelse och ser fram emot arbetet med att driva branschens viktigaste frågor framåt. Marknadskommunikation som ger effekt och möjliggör en hållbar omställning tillhör mina hjärtefrågor” säger Per Holgård, Head of Group Marketing på Lantmännen.

Samtliga i styrelsen utför sitt uppdrag helt ideellt, styrelsen består nu av:

Fredrik Kullberg, Marknadschef, ICA
Gina Azaric, Marknadschef
Hanna Riberdahl, vd, Sveriges Annonsörer
Josefin Lundmark, Marketing Director, Trygg-Hansa
Kristoffer Stenqvist, Marknadschef Norden, Kry
Karolina Åhs Karlsson, Marknadschef, Elgiganten
Per Holgård, Head of Group Marketing, Lantmännen
Peter Jannerö, CMO Dometic
Robert Arvidsson, Kommersiell chef, Liseberg
Staffan Ekstam, Marknadschef, McDonald’s
Stina Liljekvist, Chef Strategisk Kommunikation & Marknad, Skandia (ordförande)
Stina Sandell, Hållbarhets- och Kommunikationsdirektör, Holmen

I samband med omval lämnar Eva Ernfors, Dustin.

För mer information, vänligen kontakta:

Stina Liljekvist, ordförande Sveriges Annonsörer
stina.liljekvist@skandia.se

Hanna Riberdahl, vd Sveriges Annonsörer,
hanna.riberdahl@annons.se, 0702-29 66 90

Om Sveriges Annonsörer

Vi skapar ett tydligt medlemsvärde och visar vägen i en alltmer snabbföränderlig och komplex omvärld. Det gör vi genom att kontinuerligt vidareutveckla och förädla vår kunskapsplattform Campus Marketing, som nyligen vann WFAs President Award samt att vi fortsätter att driva våra etablerade branschinitiativ.

Sveriges Annonsörer är en oberoende intresseorganisation som verkar för att förbättra förutsättningarna för marknadsförare i Sverige. Genom utbildningar, rådgivning och opinionsbildning arbetar vi för en hållbar och framgångsrik marknadsföring. För mer information om Campus Marketing och Sveriges Annonsörers arbete, besök vår webbplats på sverigesannonsorer.se.

Stina Liljekvist, ordförande i Sveriges Annonsörer
Per Holgård, Head of Group Marketing på Lantmännen.