Thomas Ekman vinner Guldäggsplaketten 2013

Guldäggsplaketten delas ut av Sveriges Annonsörer på den årliga Guldäggsgalan, för att hylla en enskild annonsörs mod och kreativitet. Årets vinnare är Tele2 Sveriges vd Thomas Ekman, som prisades för företagets ”Frank”-kampanjer.

Guldäggsplaketten delas ut till en annonsör som, tillsammans med annonsörens byråer, genom mod, kompetens och kreativt tänkande under en längre tid har visat hur marknadskommunikation har bidragit till att utveckla annonsörens verksamhet och ökat konkurrensförmågan. Särskild vikt läggs vid förmågan att tillföra nya kunskaper och erfarenheter som bidrar till ökad effektivitet i marknadskommunikationen, inte bara för annonsören själv utan för alla.

Erik Huss, kommunikationschef på Sveriges Annonsörer menar att Thomas Ekman är en välförtjänt vinnare.
– Thomas Ekman har, med hjälp av Frank och nu Francis, utvecklat Tele2 Sverige till en av marknadens starkaste aktörer i en av de absolut mest konkurrensutsatta branscherna. Han har gjort ett vansinnigt bra jobb, säger Erik Huss.

Thomas Ekman tog emot priset från scen, med följande motivering:

”Kreativitet, mod och uthållighet är tre viktiga beståndsdelar när man skapar framgångsrik reklam. Årets vinnare har mer än väl uppfyllt dessa kriterier och har tillsammans med sina kollegor, under flera år visat på nästan fåraktig envishet med att kommunicera lågt pris. Men gjort det med både tydlighet, värme och humor och därmed skapat en unik position för sitt företag som resulterat i stor kommersiell framgång. Sannolikt har aldrig ett får gjort så mycket för ett företag. Tacka Frank för det. 2013 års Guldäggsplakett går till Thomas Ekman, vd Tele2 Sverige, för Frank-kampanjerna.”

För mer information, kontakta:
Erik Huss, kommunikationschef, Sveriges Annonsörer
E-post: erik.huss@annons.se
Telefon: 08-545 252 34, 0725-66 15 70

Sveriges Annonsörers medlemmar står för hälften av de samlade reklam- och medieinvesteringarna i landet. Som intresseorganisation och marknadschefens bästa vän hjälper vi annonsörerna att arbeta effektivare med reklam, media och deras varumärke. Sveriges Annonsörer har funnits sedan 1924 och är världens största annonsörorganisation med över 500 medlemsföretag. Läs gärna mer på www.annons.se

Thomas Ekman vinner Guldäggsplaketten 2013. www.annons.se

Vi är marknadschefens bästa vän.
Sveriges Annonsörer