Den 18 april går Stora Annonsördagen av stapeln. Klart idag är att Ann-Marie Orler, tidigare chef för FN:s polisstyrka, gästar dagen för att prata om företagskultur.

Stora Annonsördagen är Sveriges Annonsörers årliga tema- och inspirationsdag, där årets tema är företagskultur, kopplat till marknadsföring och reklam. Dagen leds av journalisten Hanna Dunér och mediepersonligheten Fredrik Wikingsson.

Det är tidigare känt att Jonas Bonnier, koncernchef på Bonnier, Thomas Ekman, vd på Tele2 och Klas Balkow, vd och koncernchef på Clas Ohlson samt Hjalmar Winbladh, entreprenör, gästar dagen. Nästa gäst som idag offentliggörs är alltså Ann-Marie Orler, tidigare chef för FN:s polisstyrka.

Ann-Marie Orler är länspolismästaren som år 2010 blev FN:s högsta polischef. FN:s generalsekreterare Ban Ki Moon kallade henne för sin "top cop" och en av hennes främsta uppgifter var att rekrytera fler kvinnor till FN:s polisstyrkor. På Stora Annonsördagen kommer Ann-Marie Orler att prata om hur man ingjuter en global kåranda i en värld där kvinnans rättigheter ständigt hotas.

Stora Annonsördagen äger rum på Grand Hôtel den 18 april. Mer information och biljetter finns att köpa på annons.se

Jannice Borekull
Chef utbildningar och event, Sveriges Annonsörer
jannice.borekull@annons.se