tv.nu sponsrar 100-wattaren

tv.nu - Sveriges mest besökta tv-guide - sponsrar 100-wattaren, tävlingen som belönar kreativ reklam som gett effekt. Som sponsor för den nya kategorin Smart, finns tv.nu med på plats under prisutdelningen den 5 november i Frihamnshallen i Stockholm. Smart belönar konsumentkampanjer som har haft en budget på totalt en miljon kronor.

tv.nu startade 1999 och ägs sedan 2007 av Schibsted Tillväxtmedier. Guiden är nätets mest välbesökta med nästan en miljon unika besökare varje vecka enligt KIA-Index.

- 100-wattaren är en av årets viktigaste tävlingar, den fokuserar på marknadsföringens fundamentala delar: att hitta rätt målgrupp med effektiva kampanjer, precis det vi jobbar hårt med varje dag för våra annonsörer, säger Tom Xiong, vice vd tv.nu.

- Samarbetet mellan tv.nu och 100-wattaren känns helt rätt, vi har samma syn på maximal effekt, säger Elisabeth Thörnsten, projektledare för 100-wattaren och informationschef på Sveriges Annonsörer.

Övriga kategorisponsorer för årets tävling är Alfanummer, Dagens Media, Eurosport.se och Manpower. Huvudsponsor är Google.

Om 100-wattaren
100-wattaren belönar hela kampanjer. En jury, bestående av personer från köparsidan, från byråsidan samt mätföretag, bedömer varje tävlingsbidrag i sin kategori och nominerar ett antal bidrag samt utser vinnarna i respektive kategori. Prisutdelningen i år sker den 5 november.

Mer information om 100-wattaren: http://www.100wattaren.com/