Betala i butik med Swedbanks nya betaltjänst Bart

Snart är det möjligt att göra betalningar i butik direkt från mobilen med Swedbank och sparbankernas betaltjänst Bart. Med Bart har man alltid tillgång till pengarna i sin mobil och kan lämna plånboken hemma. Till och med augusti testas betaltjänsten i samarbete med Hemköp. Swedbank och sparbankernas kunder som har internetbanken, ett bankkort och en iPhone eller Android kan vara med och prova tjänsten.

Mobila betalningar är en ny trend som snabbt växer sig starkare och där det pågår väldigt många initiativ runt om i världen, allt från sofistikerade pinkodslösa lösningar till enklare infrastrukturupplägg. Innovation tillsammans med kunderna ger ändamålsenliga och hållbara lösningar.

– Swedbank har en tradition att bidra till utvecklingen av betalningssystemets infrastruktur. Vi har utvecklat en rad olika betalningslösningar som används av våra kunder varje dag, alltifrån uttagsautomater, e-legitimation och en rad andra internetbaserade tjänster. Nu är det dags att ta nästa steg i den mobila världen i vilken vi inte bara ska följa utvecklingen – vi ska driva den, säger Carl Molinero, chef för Mobila betalningar på Swedbank.

Hemköp är den första butikskedjan som testar Bart i samarbete med Swedbank. Testet pågår från mitten av maj till augusti på Hemköp Skanstull, Sundbyberg och City i Åhlénshuset i Stockholm.

– Kundernas respons i detta är avgörande. Om de ser fördelar att kunna betala med mobilen, så vill vi ge den möjligheten, säger Patrik Hjert, marknadschef på Hemköp.

www.swedbank.se/bart finns mer information, illustrationer samt möjlighet att anmäla sig för att testa tjänsten.

För ytterligare information:
Carl Molinero, chef mobila betalningar, Swedbank, 072-227 3983