Britta Rosenqvist ny Head of Sales

Britta Rosenqvist är utsedd till ny Head of Sales på Swedbank Robur. Hennes tidigare erfarenheter inkluderar bland annat ledande positioner såsom Head of Third Party Distribution på Avanza, Chief Product Officer för Savings & Payments på Skandiabanken, samt nu senast som Head of Institutional Client Solutions på Swedbank Robur.

- Jag är mycket glad över att Britta Rosenqvist tillträder som ny Head of Sales. Hon har en gedigen erfarenhet och expertis inom den svenska fond- och sparmarknaden, och en imponerande meritlista i ledande positioner. Hennes tydliga och inspirerande ledarskap kommer att accelerera tillväxten och utvecklingen av vår affär framåt. Jag uppskattar särskilt hennes starka kundfokus, det kommer att gynna både våra befintliga och potentiella kunder och partnerskap framåt, säger Liza Jonson, vd Swedbank Robur.

Britta Rosenqvist påbörjar sin nya roll 19 augusti 2024 och kommer att rapportera till Liza Jonson, vd Swedbank Robur, samt ingå i Swedbank Roburs ledningsgrupp.

- Fondmarknaden är under förändring och Swedbank Robur har mycket goda förutsättningar att ytterligare stärka sin position och vara förstahandsvalet för distributörer, partnerskap och institutionella kunder. Jag brinner för sparande, affärsutveckling och att utgå från kund och kundbehov. Tillsammans med mina medarbetare ser jag mycket fram emot att vidareutveckla våra strategier, arbetsprocesser och bygga starka kundrelationer som är både givande för våra kunder och driver försäljningen och vår affär framåt, säger Britta Rosenqvist, Head of Sales på Swedbank Robur.

Kontakt:
Carina Sesser Nylund, Head of Press and information, +46 (0)722305264

Swedbank Robur är helägt av Swedbank och verksamt på Swedbanks fyra hemmamarknader. Swedbank Robur bildades 1967 och erbjuder drygt 80 fonder, institutionell och diskretionär kapitalförvaltning och förvaltning av pensionskapital. Totalt antal kunder är ca 3 miljoner i Sverige och ca 1 miljon i de baltiska länderna. Swedbank Robur är den tredje största ägaren på Stockholmsbörsen. Det förvaltade kapitalet uppgår till ca 1614 miljarder SEK (per den 31 dec 2023). Swedbank Roburs målsättning är att var den främsta aktören när det kommer till både avkastning och hållbarhet.