• Swedbank/

Enskilda näringsidkare får tillgång till effektiv inköpstjänst via Swedbanks internetbank

Swedbank har tecknat ett nytt treårsavtal med Lessmore för att leverera inköpstjänster till sina kunder. Genom att samordna upphandlingar och erbjuda smarta system för produkter och tjänster som är viktiga för små företag, gör banken det möjligt för småföretag att få samma inköpsrabatter som stora företag.

Swedbanks inköpstjänst utnyttjas idag av cirka 25 000 små och stora företag. Många av kunderna gör en stor del av sina inköp via Inköpstjänsten i Internetbanken. Genom den nylanserade ”Internetbanken firma” kan nu tjänsten användas av ytterligare 100 000 företagskunder som är enskild näringsidkare . – Genom att samordna upphandlingar och bygga smarta lösningar erbjuder vi våra kunder möjlighet att bland annat ta kreditupplysningar, skriva ut frakthandlingar och beställa olika former av förbrukningsmaterial i ett och samma system och med en samlingsfaktura, säger Maria Zitting-Nilsson, ansvarig för samarbetet med Lessmore på Swedbank. Dessutom ger de samlade volymerna bättre villkor och priser än vad företagen skulle få var och en för sig. – Även de mindre företagen får tillgång till kostnadseffektiva inköp via sitt medlemskap, säger Maria Zitting-Nilsson. För ytterligare information: Teresa Hamilton Burman, chef företagsmarknad, Swedbank tfn 070-218 01 77 Maria Zitting-Nilsson, projektledare företagsmarknad, Swedbank, tfn 070-529 95 30 Fredrik Kilenius, VD Lessmore, 08-410 510 00