Eva Trouin ny chef för privatmarknad inom Svensk bankverksamhet på Swedbank

Swedbank rekryterar Eva Trouin som ny chef för privatmarknad inom Svensk bankverksamhet. Eva kommer närmast från en roll som Sverigechef på Nordnet Bank, och har tidigare arbetat i olika ledande positioner på Swedbank. Hon har lång erfarenhet av att leda utveckling i bank- och försäkringsbranschen.

Rekryteringen är en del av en ny organisationsstruktur inom Svensk bankverksamhet vars syfte är att ytterligare öka kundvärdet inom alla kundsegment i Sverige.

Jag är väldigt glad över att välkomna Eva Trouin tillbaka till Swedbank. Eva är en omvittnat stark ledare och kommunikatör, med stor kunskap inom det digitala området. Eva har också sedan tidigare ett starkt engagemang för sparande – ett område som är extra viktigt för att våra kunder ska ha en långsiktigt sund och hållbar ekonomi. Nu ser vi fram emot att tillsammans med Eva öka kundvärdet och vår synlighet inom sparandeområdet, säger Rickard Westlund, chef privat- och företagsmarknad, Svensk bankverksamhet, Swedbank

Eva Trouin börjar på Swedbank senast under november 2018.

Det ska bli så kul att komma tillbaka till Swedbank då jag har följt Swedbanks imponerande resa. Allt fler kunder vill möta sin bank digitalt och utvecklingen går snabbt, hela banksektorn befinner sig mitt i en spännande transformation. Jag ser fram emot att tillsammans med mitt nya team ytterligare bidra till ökat kundvärde för Swedbanks privatkunder i alla våra försäljningskanaler där Swedbank har en unik position med sin starka närvaro i både det digitala och fysiska kundmötet, säger Eva Trouin, blivande chef för privatmarknad inom Svensk bankverksamhet på Swedbank.

För ytterligare information:
Rickard Westlund, chef privat- och företagsmarknad, Svensk bankverksamhet, Swedbank, +46 70 323 02 56
Eva Trouin, blivande chef för privatmarknad, Svensk bankverksamhet, Swedbank, tel +46 70 577 38 04
Josefine Uppling, presschef, Swedbank, tel +46 76 114 54 21

Swedbank främjar en sund och hållbar ekonomi för de många människorna, hushållen och företagen. Som en ledande bank på hemmamarknaderna Sverige, Estland, Lettland och Litauen erbjuder vi ett brett utbud av finansiella tjänster och produkter. Swedbank har drygt 7 miljoner privatkunder och 622 000 företags- och organisationskunder med 205 kontor i Sverige och 129 kontor i de baltiska länderna. Koncernen har även verksamhet i övriga Norden, USA och Kina. Den 31 mars 2018 uppgick balansomslutningen till 2 469 miljarder kronor.

Läs mer på www.swedbank.se