Eva Wilhelmsson utsedd till tillförordnad chef för Group Compliance

Eva Wilhelmsson har utsetts till tillförordnad chef för Group Compliance från och med den 1 april. Hon kommer att ta plats i koncernledningen fram till det att Britta Hjorth-Larsen tillträder den 1 augusti i år.

Den 31 mars går, som tidigare kommunicerats, den nuvarande chefen för Group Compliance, Ingrid Harbo, i pension. Swedbank har tidigare meddelat att Britta Hjorth-Larsen kommer att tillträda som ny chef för Group Compliance den 1 augusti i år.

Eva Wilhelmsson som är chef Conduct Risk inom Group Compliance har utsetts till tillförordnad chef för Group Compliance från och med den 1 april och fram till det att Britta Hjorth-Larsen tillträder. Eva Wilhelmsson kommer under den tiden att ta plats i Swedbanks koncernledning.

Kontakt:
Ralf Bagner, pressansvarig, ralf.bagner@swedbank.se, tel: 073 042 16 49

Swedbank ger de många människorna och företagen möjlighet att skapa en bättre framtid. Vår vision är ett samhälle som är ekonomiskt sunt och hållbart. Swedbank är den ledande banken med över 7 miljoner privatkunder och 600 000 företagskunder på våra fyra hemmamarknader Estland, Lettland, Litauen och Sverige. Koncernen är också verksam i övriga Norden, USA och Kina. Tillsammans gör vi ditt finansiella liv enklare. Läs mer på: www.swedbank.se