Förändringar i Swedbanks ledning

Tillförordnade vd och koncernchef Anders Karlsson har idag fattat beslut om ett antal tillfälliga ledningsförändringar. Förändringarna träder i kraft omedelbart.

• Mikael Björknert, idag koncernstrategichef, kommer utöver sitt nuvarande ansvar också att ha uppdraget som tf. chef för Svensk bankverksamhet.

• Niclas Olsson, idag chef för Group Finance, blir tf. koncernfinanschef.

• Tomas Hedberg, Head of Group Treasury, samt Gregori Karamouzis, Head of Investor Relations kommer tills vidare att rapportera till tf. vd och koncernchefen Anders Karlsson.

Niclas Olsson och Tomas Hedberg kommer båda att tillsvidare att ingå i Swedbanks koncernledning.

För mer information:
Unni Jerndal, presschef Swedbank, tfn+46 8 585 938 69

Swedbank främjar en sund och hållbar ekonomi för de många människorna, hushållen och företagen. Som en ledande bank på hemmamarknaderna Sverige, Estland, Lettland och Litauen erbjuder vi ett brett utbud av finansiella tjänster och produkter. Swedbank har drygt 7 miljoner privatkunder och ca 600 000 företags- och organisationskunder med 173 kontor i Sverige och 123 kontor i de baltiska länderna. Koncernen har även verksamhet i övriga Norden, USA och Kina. Den 30 september 2019 uppgick balansomslutningen till 2 507 miljarder kronor. Läs mer på www.swedbank.se