Förstahandsvalet när företag ska låna upp på obligationsmarknaden

När företag och institutioner ska låna upp kapital på den svenska obligationsmarknaden väljer de helst Swedbank som förmedlingsinstitut. Detta framgår av den årliga TNS Sifo Prospera-undersökningen av låneförmedlarna på den svenska obligationsmarknaden.

TNS Sifo Prospera ber årligen 75 företag och institutioner att ranka samtliga aktörer aktiva på den svenska marknaden för obligationslåneförmedling utifrån en rad perspektiv. Swedbank har klättrat i rankingen varje år sedan 2014 – för att nu toppa listan som den bästa obligationslåneförmedlaren i Sverige.

- Det är fantastiskt att få detta erkännande från våra kunder. Det är ytterligare ett kvitto på att vår kundfokuserade affärsmodell och strategi fungerar. Jag är stolt över mitt team och alla de vi samarbetar med runt om i Swedbank när vi förmedlar obligationslån till våra kunder. Nyckeln till vår framgång är vårt gemensamma mål att tillsammans arbeta med att ge våra kunder bästa möjliga upplåningsprocess, säger Per-Åke Nyberg, chef för DCM i Swedbank och tillförordnad Investment bankingchef.

Undersökningen lyfter särskilt fram Swedbanks förmåga att bygga relation och skapa personlig kontakt, bankens starka placeringskapacitet och det genomslag banken har i dialogen på andrahandsmarknaden.

För ytterligare information:
Per-Åke Nyberg, chef DCM och tillförordnad chef Investment Banking, Swedbank, tfn: +46 709 467 898
Sara Christensen, Kommunikationschef, Stora Företag och Institutioner, Swedbank, tfn: +46 70 937 68 67

Swedbank främjar en sund och hållbar ekonomi för de många människorna, hushållen och företagen. Vår vision är att stå för hållbar tillväxt “Beyond Financial Growth”. Som en ledande bank på hemmamarknaderna Sverige, Estland, Lettland och Litauen erbjuder vi ett brett utbud av finansiella tjänster och produkter.  Swedbank har drygt 7 miljoner privatkunder och ca 600 000 företags- och organisationskunder med 27 kontor i Sverige och 143 kontor i de baltiska länderna. 2015 hade vi 850 miljoner digitala kontakter med våra kunder i Sverige. Koncernen har även verksamhet i övriga Norden, USA och Kina. Den 31 mars 2016 uppgick balansomslutningen till 2 404 miljarder kronor.
Läs mer på www.swedbank.se

Taggar: