"Framtidskontot" - nytt sparkonto med hög ränta

FöreningsSparbanken erbjuder nu sina kunder ett nytt sparkonto – ”Framtidskontot”- som ger en av marknadens högsta inlåningsräntor, för närvarande två procent. Minsta insättning är 50 000 kronor. – Våra kunder har efterfrågat ett sparkonto för tryggt, långsiktigt banksparande med hög avkastning, därför erbjuder vi nu det nya ”Framtidskontot” till kunder som har möjlighet att avsätta minst 50 000 kronor under längre tid. Tillsammans med våra övriga erbjudanden för kontosparande har vi nu de bästa villkoren bland storbankerna, säger Kjell Hedman, vice VD i FöreningsSparbanken och chef för Kunderbjudande och Produkter. Räntan på ”Framtidskontot” beräknas dag för dag och är två procent under förutsättning att inga uttag görs under löpande kalenderår. Om uttag görs under kalenderåret tas en uttagsavgift på en procent ut. Uttagsavgiften begränsas dock så att den aldrig bli högre än den under kalenderåret upplupna räntan. Direkt efter ett årsskifte är avgiften 0 kr. Läs mer på www.fsb.se För ytterligare information: Kjell Hedman, vice VD och chef Kunderbjudande och Produkter, tfn: 08-585 912 21 Jesper Berggren, presschef, tfn: 070-549 37 67

Swedbank främjar en sund och hållbar ekonomi för de många människorna, hushållen och företagen. Som en ledande bank på hemmamarknaderna Sverige, Estland, Lettland och Litauen erbjuder vi ett brett utbud av finansiella tjänster och produkter. Swedbank har drygt 7 miljoner privatkunder och ca 600 000 företags- och organisationskunder med 168 kontor i Sverige och 99 kontor i de baltiska länderna. Koncernen har även verksamhet i övriga Norden, USA och Kina. Den 31 december 2019 uppgick rörelseresultatet till 24 420 miljarder kronor. Läs mer på www.swedbank.com/sv