Grundarna av Mediaplanet AB vann Swedbanks och sparbankernas Företagarpris 2008

Richard Båge och Rustan Panday grundare och ägare av MediaPlanet AB har idag utsetts till vinnare av Swedbank och sparbankernas Företagarpris 2008. Utmärkelsen delades ut av Kjell Hedman, vice VD i Swedbank och Ulf Christofferson, ordförande i Sparbankernas Riksförbund på Swedbanks Företagsgala som ägde rum på Grand Hotel i Stockholm idag.

MediaPlanet utvecklar och producerar skräddarsydda tematidningar som distribueras i dags- och kvällspress. Företaget har på kort tid etablerat sig i 16 länder och har strategiskt viktiga kontor i London och New York. Företaget har 215 anställda och omsätter 300 miljoner kronor.

Juryns motivering lyder:
”Att upptäcka en oexploaterad nisch i en mogen mediemarknad i kombination med ett motiverande ledarskap och enorm drivkraft, har de på fem år byggt upp framgångsrik verksamhet i 17 länder. En kombination av kraftfull verksamhetstillväxt, snabb internationell expansion och god lönsamhet ger potential för ett globalt segertåg.”

Juryn består av Kjell Hedman, vice VD och Chef för Svensk Bankmarknad Swedbank, Salvatore Grimaldi, VD Grimaldi Industri, förra årets vinnare, Sten Edström, VD Proline Entreprenad, Ulf Christoffersson, ordförande i Sparbankernas Riksförbund samt Monica Lindstedt, grundare och ägare av Hemfrid i Sverige AB

Vinnaren får förutom äran ett stipendium på 25 000 kronor och samtliga finalister får möjlighet att följa med på Swedbanks företagsresa till Kina den 8 mars 2008.

Sammanlagt gick tio företagare till finalen. Läs mer om finalisterna på www.swedbank.se/foretagarpriset.

För ytterligare information:
Anders Ekedahl, chef företagsmarknad, Swedbank, tfn: 0706-89 17 17