Idag lanseras Apple Pay till Swedbanks och sparbankernas kunder

Idag lanserar Swedbank och sparbankerna Apple Pay till sina kunder med Mastercard och Maestro bankkort, vilket innebär ännu ett enkelt och säkert betalningsalternativ för dem.

Swedbank ser ett ständigt ökande intresse för olika mobila betalningstjänster. Med Apple Pay på iPhone, Apple Watch, iPad och Mac kommer Swedbanks och sparbankernas kunder nu att kunna göra snabba och bekväma köp i butiker, appar och online.

- Vi vill kunna erbjuda våra kunder ett bra utbud av digitala och mobila tjänster och Apple Pay är en efterfrågad tjänst bland våra kunder. Vi är väldigt glada över att nu kunna bredda vårt mobila betalningserbjudande med ännu ett säkert och smart alternativ, vilket kommer att ge massor av mervärde för våra kunder, säger Lotta Lovén, Head of Digital Banking, Swedbank.

Om Apple Pay
Säkerhet och integritet är kärnan i Apple Pay. När du betalar med Apple Pay får du ett enhetsspecifikt nummer och en unik transaktionskod. Ditt kortnummer lagras aldrig på din enhet eller på Apples servrar och Apple lämnar heller aldrig ut ditt kortnummer till den du handlar av. Med iPhone och Apple Watch kan kunder betala med Apple Pay i butiker, restauranger, taxibilar, automater och många fler platser. Varje köp med Apple Pay autentiseras med bara en blick eller en touch med Face ID eller Touch ID, eller en enhets lösenord.

För mer information om Apple Pay, besök http://www.apple.com/apple-pay/

Kontakt:
Lotta Lovén, Head of Digital Banking, Swedbank tfn: +46 70 815 51 66

Carina Sesser Nylund, presskontakt, Swedbank, tfn: +46 72 230 52 64

Swedbank främjar en sund och hållbar ekonomi för de många människorna, hushållen och företagen. Som en ledande bank på hemmamarknaderna Sverige, Estland, Lettland och Litauen erbjuder vi ett brett utbud av finansiella tjänster och produkter. Swedbank har drygt 7 miljoner privatkunder och ca 600 000 företags- och organisationskunder med 173 kontor i Sverige och 123 kontor i de baltiska länderna. Koncernen har även verksamhet i övriga Norden, USA och Kina. Den 30 september 2019 uppgick balansomslutningen till 2 507 miljarder kronor.

Läs mer på www.swedbank.se

Citat

Vi vill kunna erbjuda våra kunder ett bra utbud av digitala och mobila tjänster och Apple Pay är en efterfrågad tjänst bland våra kunder. Vi är väldigt glada över att nu kunna bredda vårt mobila betalningserbjudande med ännu ett säkert och smart alternativ, vilket kommer att ge massor av mervärde för våra kunder.
Lotta Lovén, Head of Digital Banking, Swedbank