Inbjudan till presentation av Swedbanks delårsrapport januari – september 2019

Onsdagen den 23 oktober klockan 06:30 publiceras Swedbanks delårsrapport för perioden januari – september 2019.

Investerare och analytiker: telefonkonferens 23 oktober klockan 08:00
Jens Henriksson (vd och koncernchef), Anders Karlsson (koncernfinanschef) och Gregori Karamouzis (chef för Investor Relations) presenterar rapporten. Telefonkonferensen hålls på engelska och direktsänds på www.swedbank.se/ir där även en inspelning kommer att finnas tillgänglig efteråt.

För att delta i telefonkonferensen ring +46 856642651 eller +44 3333000804 och använd PIN: 94874608# fem minuter innan konferensen startar.

Media: pressträff i Sundbyberg 23 oktober klockan 10:00
Representanter för media är välkomna till pressträff med Swedbanks vd och koncernchef Jens Henriksson på Swedbanks huvudkontor, klockan 10:00 på Landsvägen 40 i Sundbyberg. Anmäl dig till Swedbanks presschef Unni Jerndal på tfn 0730921180 eller unni.jerndal@swedbank.com

Institutionella investerare och aktieanalytiker: lunchpresentation i Stockholm 23 oktober klockan 13:00
Jens Henriksson (vd och koncernchef), Anders Karlsson (koncernfinanschef) och Gregori Karamouzis (chef för Investor Relations) presenterar rapporten och svarar på frågor i Citykonferensen på Malmskillnadsgatan 46 i Stockholm. Presentationen hålls på svenska och beräknas vara avslutad senast klockan 14.00. Anmäl ditt deltagande till SmartConnect.Nordics@keplercheuvreux.com senast onsdagen den 16 oktober.

Aktieanalytiker: lunchmöte i London 24 oktober klockan 12:30, lokal tid
Jens Henriksson (vd och koncernchef), Anders Karlsson (koncernfinanschef) och Gregori Karamouzis (chef för Investor Relations) presenterar rapporten och svarar på frågor. Presentationen äger rum på Redburn, 10 Aldermanbury, London, EC2V 7RF, och beräknas vara avslutad klockan 13.30. Anmäl ditt deltagande till isobel.crockett@redburn.com

Kontakt:
Gregori Karamouzis                                                       Unni Jerndal
Chef Investor Relations                                                    Presschef
gregori.karamouzis@swedbank.com                               unni.jerndal@swedbank.com
+46 727406338                                                              +46 730921180

Swedbank främjar en sund och hållbar ekonomi för de många människorna, hushållen och företagen. Som en ledande bank på hemmamarknaderna Sverige, Estland, Lettland och Litauen erbjuder vi ett brett utbud av finansiella tjänster och produkter. Swedbank har drygt 7 miljoner privatkunder och ca 600 000 företags- och organisationskunder med 172 kontor i Sverige och 122 kontor i de baltiska länderna. Koncernen har även verksamhet i övriga Norden, USA och Kina. Den 30 juni 2019 uppgick balansomslutningen till 2 480 miljarder kronor.

Läs mer på www.swedbank.se