Inbjudan till presentation av Swedbanks helårsrapport 2020

Måndagen den 1 februari klockan 7.00 publiceras Swedbanks helårsrapport för 2020.

Investerare och analytiker: telefonkonferens 1 februari klockan 8.00

Jens Henriksson (vd och koncernchef), Anders Karlsson (koncernfinanschef), Rolf Marquardt (koncernriskchef) och Annie Ho (chef för Investor Relations) presenterar rapporten. Telefonkonferensen hålls på engelska och direktsänds på www.swedbank.se/ir där även en inspelning kommer att finnas tillgänglig efteråt.

För att delta i telefonkonferensen ring +46 8 566 42 651 eller +44 333 300 0804 och använd
PIN:
33 846 464# fem minuter innan konferensen startar.

Media: pressträff i Sundbyberg och digitalt 1 februari klockan 9.45

Representanter för media är välkomna på pressträff med Swedbanks vd och koncernchef Jens Henriksson på Swedbanks huvudkontor på Landsvägen 40 i Sundbyberg eller digitalt. För att delta på pressträffen krävs föranmälan och presslegitimation eller motsvarande. Vänligen ange om du deltar på plats eller digitalt. Pressträffen hålls på svenska. Notera att antalet platser på huvudkontoret är begränsat med hänsyn till rådande omständigheter.

Pressträffen går också att följa på https://swedbank-live.creo.se/210201

Anmäl dig till Swedbanks presschef Unni Jerndal på tfn +46 73 092 1180 eller unni.jerndal@swedbank.com senast torsdag den 28 januari.

Kontakt:

Annie Ho,

Chef Investor Relations

annie.ho@swedbank.com

+46 70 343 7815

Unni Jerndal

Presschef

unni.jerndal@swedbank.com

+46 73 092 1180

Swedbank främjar en sund och hållbar ekonomi för de många människorna, hushållen och företagen. Som en ledande bank på hemmamarknaderna Sverige, Estland, Lettland och Litauen erbjuder vi ett brett utbud av finansiella tjänster och produkter. Swedbank har drygt 7 miljoner privatkunder och ca 600 000 företags- och organisationskunder med 160 kontor i Sverige och 92 kontor i de baltiska länderna. Koncernen har även verksamhet i övriga Norden, USA och Kina.  Läs mer på www.swedbank.se