Inbjudan till Swedbanks Investerardag 2022

Swedbank håller digital investerardag 6 december 2022 kl. 10.00 CET.

Vägen till 15 procents avkastning på eget kapital presenteras av vd och koncernchef Jens Henriksson, finansdirektör Anders Karlsson och affärsområdescheferna Mikael Björknert, Svensk Bankverksamhet, Pål Bergström, Stora Företag och Institutioner och Jon Lidefelt, Baltisk Bankverksamhet, samt chefen för produkter och rådgivning, Kerstin Winlöf. Efter presentationerna finns tid för frågor och svar där även riskchef Rolf Marquardt medverkar.

Evenemanget hålls på engelska och väntas pågå i 2,5 timmar. Registrera dig till webbsändningen här.

Under frågestunden för analytiker och investerare finns möjlighet att ställa frågor via videosamtal i Teams eller via webbsändningens chattfunktion. Vänligen kontakta ir@swedbank.com om du önskar delta i Teamsmötet.

Presentationsmaterial och en inspelning av webbsändningen kommer att publiceras på www.swedbank.com/ir efter evenemanget.

Möte för media kl. 14.00 CET
Representanter för media är välkomna att ställa frågor vid ett pressmöte som hålls på svenska och arrangeras på huvudkontoret Landsvägen 40, Sundbyberg.

Jens Henriksson, Anders Karlsson samt Kerstin Winlöf deltar.

Föranmälan är obligatorisk och presslegitimation eller motsvarande krävs.

Anmälan görs till Unni Jerndal, senior rådgivare, på 073 092 1180 eller unni.jerndal@swedbank.com senast den 2 december.

Kontakt:
Annie Ho                                                                                        Unni Jerndal
chef investerarrelationer                                                                senior rådgivare
annie.ho@swedbank.com                                                             unni.jerndal@swedbank.com
070 343 7815                                                                                 073 092 1180

Swedbank ger de många människorna och företagen möjlighet att skapa en bättre framtid. Vår vision är ett samhälle som är ekonomiskt sunt och hållbart. Swedbank är den ledande banken med över 7 miljoner privatkunder och 600 000 företagskunder på våra fyra hemmamarknader Estland, Lettland, Litauen och Sverige. Koncernen är också verksam i övriga Norden, USA och Kina. Tillsammans gör vi ditt finansiella liv enklare. Läs mer på: www.swedbank.se