Joachim Spetz vald till ny ordförande i Swedbank Robur

Joachim Spetz, tidigare styrelseledamot i Swedbank Robur, blev på stämman vald till ny ordförande i fondbolaget. Joachim har under många år haft ett flertal styrelseuppdrag och ledande befattningar inom finansbranschen, främst inom fond- och kapitalförvaltning.

- Bolagets affärsutveckling sker i nära samarbete med kunderna vilket har resulterat i en relevant och innovativ produktutveckling. Man har också under de senaste åren format om och vässat sin organisation ytterligare. Swedbank Robur är därför nu väl rustat för att ytterligare flytta fram sin position. Det ska bli mycket spännande att i rollen som ordförande få vara med och stötta och arbeta för att Swedbank Robur uppnår sin vision att bli världsledare inom hållbart värdeskapande, säger Joachim Spetz, tillträdande ordförande för Swedbank Robur.

Joachim Spetz axlar sin nya roll som ordförande för Swedbank Robur i samband med det konstituerande styrelsemötet den 17 april 2019.

- Med Joachim Spetz får vi en ordförande som kombinerar en betydande erfarenhet av finansbranschen med ett personligt engagemang för hållbarhetsfrågor. Joachim är också en erfaren ledare som ofta har lyft fram vikten av att arbeta för att skapa en god dynamik i styrelserummet. Han kommer i sin nya roll att starkt bidra till att fortsätta vidareutveckla Swedbank Robur i en positiv och hållbar riktning, säger Liza Jonson, vd Swedbank Robur.

För mer information:
Joachim Spetz, ordförande Swedbank Robur, tfn: +46 70 694 29 79