Michael Wolf dementerar aktiv investering i Weavering Capital

Swedbanks vd och koncernchef Michael Wolf dementerar att han skulle ha köpt aktier i det brittiska företaget Weavering Capital eller investerat i företagets havererade fond.

Michael Wolf har aldrig betalat för aktier i företaget och har inte heller tagit del av något aktiebrev eller annan dokumentation som bekräftat ett ägande. Han har heller inte investerat i den havererade fonden. Michael Wolf investerade för ett antal år sedan i en av företagets tidigare fonder, men andelen såldes 2001 då Michael Wolf var bosatt i Tyskland.

Michael Wolf och Magnus Peterson, vd och grundare till Weavering Capital, arbetade båda under perioden 1992 till 1994 på SEB i London. Magnus Peterson har sedan ett antal år tillbaka använt Michael Wolf som en stående arbetsreferens. Michael Wolf har i egenskap av referens endast bekräftat Magnus Petersons tidigare anställning på SEB. Därtill har de båda tillhört en grupp från SEB som någon gång om året träffats för att spela golf. Relationen är begränsad till det.

Michael Wolf har nu för avsikt att i detalj granska hur uppgifterna om ett ägande i Weavering Capital har uppkommit.

För ytterligare information:
Michael Wolf, vd och koncernchef, Swedbank, tfn: 08-585 927 66