Nya chefer för Group Treasury och Investor Relations

Swedbanks chef för Investor Relations Gregori Karamouzis har utsetts till ny chef för Group Treasury. Samtidigt har Annie Ho utsetts till ny IR-chef.

Gregori Karamouzis som är ny chef för Group Treasury har varit ansvarig för Investor Relations på Swedbank sedan 2013 och arbetat i banken sedan 2010. Han har en gedigen erfarenhet av både bankverksamhet och kapitalmarknaden med sina drygt 20 år i branschen. Innan han anslöt till Swedbank arbetade han i olika befattningar i den amerikanska banken Citigroup.

Annie Ho som har arbetat med Investor Relations på Swedbank sedan 2016 har utsetts till ny IR-chef. Hon har en lång och bred erfarenhet av både skuld- och aktiemarknaden från sina tidigare uppdrag inom investment banking på HSBC, Credit Suisse och Lloyds i London.
Gregori Karamouzis och Annie Ho tillträder sina nya tjänster den 1 september 2020.

Kontakt:
Unni Jerndal, presschef Swedbank
unni.jerndal@swedbank.com

Swedbank främjar en sund och hållbar ekonomi för de många människorna, hushållen och företagen. Som en ledande bank på hemmamarknaderna Sverige, Estland, Lettland och Litauen erbjuder vi ett brett utbud av finansiella tjänster och produkter. Swedbank har drygt 7 miljoner privatkunder och ca 600 000 företags- och organisationskunder med 161 kontor i Sverige och 96 kontor i de baltiska länderna. Koncernen har även verksamhet i övriga Norden, USA och Kina.  Läs mer på www.swedbank.se