Pål Bergström lämnar Swedbank

Pål Bergström som leder affärsområdet Stora företag och institutioner i Swedbank (LC&I), har aviserat att han går vidare till nytt uppdrag utanför banken. Han lämnar Swedbank senast i mitten på juni.

Bergström har under tiden som chef i Swedbank genomfört en omorganisation av LC&I för ökad företagskompetens i hela banken.

─ Jag vill gratulera Pål Bergström till hans nya ansvarsfulla uppdrag och samtidigt tacka för värdefulla insatser i transformationen av LC&I, säger Jens Henriksson, vd och koncernchef Swedbank.

Arbetet med att rekrytera en ny chef till Stora företag och institutioner har inletts.

Kontakt:
Unni Jerndal, senior rådgivare, telefon 0730-921180
Annie Ho, chef investerarrelationer, telefon 070-2437815

Swedbank ger de många människorna och företagen möjlighet att skapa en bättre framtid. Vår vision är ett samhälle som är ekonomiskt sunt och hållbart. Swedbank är den ledande banken med över 7 miljoner privatkunder och 600 000 företagskunder på våra fyra hemmamarknader Estland, Lettland, Litauen och Sverige. Koncernen är också verksam i övriga Norden, USA och Kina. Tillsammans gör vi ditt finansiella liv enklare. Läs mer på: www.swedbank.se