Pressinbjudan: Swedbank under Almedalsveckan

I snart 200 år har Swedbank hjälpt människor, företag och samhällen att växa. Samhällsutmaningarna har varierat under årens lopp och dagens utmaningar är annorlunda än gårdagens.

I år lyfter Swedbank frågor som långsiktig hållbarhet och innovation. Vi vet att de påverkar våra kunders liv och vi är på plats i Almedalen för att lyssna, prata och påverka med våra kunders frågor som drivkraft.

I vårt samhällsengagemang finns alltid vikten av ökad kunskap om privatekonomi, sparande och företagande hos ungdomar. Klimatomställningen - möjligheter och utmaningar - är ett annat högaktuellt ämne som engagerar oss.

Vårt fullständiga Almedalsprogram hittar du här www.swedbank.se/almedalen

Välkommen till Swedbank och våra seminarier under Almedalsveckan!

För mer information:
Unni Jerndal, presschef

E-post: unni.jerndal@swedbank.com
Telefon: +46 (0)730921180

Swedbank främjar en sund och hållbar ekonomi för de många människorna, hushållen och företagen. Som en ledande bank på hemmamarknaderna Sverige, Estland, Lettland och Litauen erbjuder vi ett brett utbud av finansiella tjänster och produkter. Swedbank har drygt 7 miljoner privatkunder och ca 600 000 företags- och organisationskunder med 180 kontor i Sverige och 122 kontor i de baltiska länderna. Koncernen har även verksamhet i övriga Norden, USA och Kina. Den 31 mars 2019 uppgick balansomslutningen till 2 462 miljarder kronor.

Läs mer på www.swedbank.se