Seminarium om franchising – en tillväxtmotor i svenskt näringsliv

Franchising växer fortsatt kraftigt. Idag finns det fler än 700 franchisekedjor i Sverige som under 2012 tillsammans omsatte cirka 200 miljarder kronor. Att driva franchising är därmed betydelsefullt för nyföretagandet och ger också möjlighet till nya jobb.

Att bli franchisetagare är att starta eget i ett redan beprövat koncept. Under ett etablerat varumärke, med färdiga rutiner, utbildning och support för drift av verksamheten har man stora möjligheter att lyckas. Antal franchisetagare och därmed nya företagare i Sverige växer konstant. Uppskattningsvis finns idag cirka 26 000 franchisetagare. Enligt 2002-2010 års undersökningar från HUI har varje franchisetagare i snitt 4-5 anställda.

The Franchise Day
Swedbank bjuder tillsammans med Franchise Group och Svensk Franchise in till ”The Franchise Day”, ett heldagsseminarium där ledare från franchiseföretag delar med sig av sina erfarenheter att starta och driva en franchisekedja.

Datum: 21 februari 2013
Tid:       10.00 – 16.00
Plats:    Swedbank, Brunkebergstorg 8

Läs hela programmet i bifogat pdf-dokument eller på http://www.franchiseday.se/.

Välkommen!

För ytterligare information, kontakta:
Maria Zitting-Nilsson, projektledare Företag, Swedbank, tfn: 08-585 903 97
Kristina Låftman, Franchise Group, tfn: 08-464 75 00, mobil: 0708-664 384

Swedbank främjar en sund och hållbar ekonomi för de många människorna, hushållen och företagen. Vår vision är att stå för hållbar tillväxt “Beyond Financial Growth”. Som en ledande bank på hemmamarknaderna Sverige, Estland, Lettland och Litauen erbjuder vi ett brett utbud av finansiella tjänster och produkter. Swedbank har ca 7,8 miljoner privatkunder och ca 600 000 företags- och organisationskunder med 310 kontor i Sverige och cirka 200 kontor i de baltiska länderna. Koncernen har även verksamhet i övriga Norden, USA, Kina, Ryssland och Ukraina. Den 31 december 2012 uppgick balansomslutningen till 1 847 miljarder kronor. Läs mer på www.swedbank.se