Seminarium under Almedalsveckan: När vänder det?

• Hur kan vi ta oss ur lågkonjunkturen och den rådande finanskrisen? • Vad kan den finansiella sektorn göra för att vända utvecklingen och vilket ansvar har den? • Vilka politiska verktyg finns? Räcker våra goda statsfinanser? • Hur ser det ut med företagens orderingångar, varsel och uppsägningar? • Vilket ansvar har fackföreningsrörelsen? Är receptet låga löneökningar eller lönesänkningar? Dessa är några av frågeställningarna som kommer att belysas på Swedbanks seminarium under Almedalsveckan. Dag: Tisdagen den 30 juni Tid: kl. 10-12 Plats: Clarion Hotel Wisby, Spegelsalen, Strandgatan 6, Visby Medverkar gör: Michael Wolf, VD och koncernchef Swedbank Cecilia Fahlgren, ordförande för Unionen Cecilia Hermansson, chefekonom Swedbank Karin Pilsäter (FP), ordförande i Näringsutskottet Moderator: Peter Nygårds, Swedbank I seminariet samtalar de medverkande om hur vi kan ta oss ur den lågkonjunktur och finanskris som råder samt vilka verktyg som finns till hands för att få samhällsutvecklingen och ekonomin att ta fart igen. Välkommen! För ytterligare information: Lars Ericson, chef Organisationskontakter, Swedbank, tfn: 0705-38 38 26 Erik Forsman, Organisationskontakter, Swedbank, tfn: 070-661 23 53 Anna Sundblad, presschef, Swedbank, tfn: 070- 321 39 95